A Elx la concentració serà el dimecres 23 de març a les 19.30 h en la Plaça de Baix

Compromís per Elx ha manifestat la seua adhesió a les mobilitzacions que han convocat les organitzacions sindicals, CCOO i UGT, per demanar a l’Estat el control del preu de les energies. En aquest sentit, Compromís per Elx s’adhereix a aquesta reclamació, que és urgent, el dimecres dia 23 a les 19.30 h en la plaça de Baix.

En els darrers mesos, estem vivint una escalada del preu de la llum sense precedents. Segons dades de l’OCU, durant el mes de febrer la factura mitjana de les cases amb la tarifa regulada PVPC (amb 4,6 kW de potència contractada i 292 kWh de consum mensual) s’ha elevat a 110,27 euros i s’ha convertit en la tercera factura més cara de la història.

Un dels principals motius d’aquesta escalada és el sistema de fixació de preus de l’energia establit a la Unió Europea. El sistema actual marginalista fa que paguem l’energia més barata al preu de l’energia més cara. És per això que la instal·lació d’energies renovables més econòmiques gairebé no afecta el preu final de la llum.

Sabem que el govern central està negociant canvis en el sistema de fixació de preus de l’energia des de l’àmbit europeu. Tanmateix, en la situació d’emergència energètica actual, cal adoptar mesures immediates per a defensar els drets bàsics de la ciutadania, a la mateixa vegada que encara fem front al repte de l’emergència climàtica. A més, l’escenari geopolític actual demostra una vegada més la necessitat de continuar avançant cap a una major sobirania energètica que empodere la ciutadania i la faça més resilient davant futures situacions d’inestabilitat.

Segons la coportaveu del col·lectiu local de Compromís Elx, Marian Campello, “el govern valencià, a través de les conselleries amb competències en economia sostenible, energia, indústria, transició ecològica i canvi climàtic, està fent passos importants en aquesta direcció des de la legislatura passada, mitjançant diverses convocatòries d’ajudes i subvencions, i el desenvolupament de marc regulador en l’àmbit de les seues competències. A més, les diferents Oficines de l’Energia que s’estan desenvolupant des de diferents administracions locals, així com l’OTEA, l’Oficina de Transició Energètica i Acompanyament, estan ajudant la ciutadania a comprendre i reduir el seu rebut de la llum, així com facilitar els recursos i l’assessorament necessari perquè puguen desenvolupar qualsevol canvi que supose millores cap a nivells de generació energètica més sostenibles”.

“És importantíssim que fem una gran mobilització social per reclamar les mesures necessàries per a frenar el preu de les energies. La situació d’emergència energètica és insostenible, ja no sols per a les famílies amb menys recursos, l’estafa de la llum està afectant a totes les famílies, als autònoms, o les mitjanes i xicotetes empreses, que han d’assumir costos elevadíssims en una situació de crisi sanitària que encara estem patint i que l’escenari actual sols ens porta a un augment de l’empobriment”, hi ha conclòs Campello.