El grup municipal de Compromís per Elx porta una moció al ple de novembre per a iniciar, en col·laboració de la Comunitat General de Regs de Llevant, els tràmits pertinents per poder declarar aquest patrimoni il·licità, Bé d’Interès Cultural (BIC). També Compromís sol·licita en la moció que se celebren activitats per a la divulgació de l’aniversari del disseny d’aquest aqüeducte i la seua importància en la història hidràulica d’Elx.

El pont de Regs de Llevant va estar dissenyat per l’enginyer José María Serra Alonso del Real en l’any 1917, obra que va estar finalitzada en 1923. “Un segle de pervivència d’aquesta infraestructura hidràulica que per si sola parla de la història il·licitana, de la seua agricultura i dels esforços del poble d’Elx en l’aprofitament d’aquest recurs tan escàs com és l’aigua i que ha de comptar amb la màxima protecció”, ha assenyalat la portaveu del grup municipal, Mireia Mollà.

“Compromís per Elx considerem que aquest emblema il·licità pateix un deteriorament que pot comprometre la seua pervivència, tenint en compte que compta amb quasi un segle de funcionament, es tracta sense dubte d’una peça d’indubtable valor patrimonial pel qual volem que el ple de l’Ajuntament d’Elx aprove iniciar, al costat de la comunitat de regants, la incoació de l’expedient per a declaració de bé d’interés cultural i fer valdre aquest símbol tan important del patrimoni hidràulic d’Elx”, ha conclòs la portaveu.