El grup municipal al·lega a la nova Llei de Costes de PP i Vox que desprotegeix el nostre litoral i obri les portes a la seua urbanització

La portaveu del grup municipal de Compromís per Elx, Esther Díez, ha explicat hui que “el govern de Pablo Ruz i Vox ha eliminat la campanya de Platges Sense Fum per a evitar el consum de tabac a les nostres platges, una iniciativa autonòmica a la qual l’anterior govern progressista ens adherírem per a protegir la salut humana i el valor ambiental del nostre litoral”.

Díez ha indicat que “anteriorment declaràrem totes les platges il·licitanes lliures de fum de tabac mitjançant aquesta campanya de promoció que consisteix a conscienciar sobre els perills del consum de tabac, que mata cada any a més de 5.600 persones en la Comunitat Valenciana, i que genera una tona de residus de burilles en el litoral d’Elx”.

“No obstant això, Pablo Ruz no ha sumat al nostre ajuntament a la campanya de la Conselleria de Sanitat i fins i tot va eliminar la partida destinada a aquest efecte en el pressupost de 2024, amb la qual es contractava monitors per a informar de la iniciativa i es duien a terme les campanyes de conscienciació mitjançant cartelleria i mitjans de comunicació”, ha destacat.

Per a la portaveu municipal, “aquesta decisió de l’alcalde no és una sorpresa, si tenim en compte que parlem d’un govern negacionista de l’emergència climàtica i que a més ha votat en contra de propostes de Compromís com prolongar que les terrasses siguen espais lliures de fums, anteposant el criteri econòmic a la defensa de la salut”.

Al·legacions a la nova Llei de Costes

D’altra banda, Esther Díez ha informat que “des del grup municipal hem presentat al·legacions a l’avantprojecte de la Llei de Protecció i Ordenació de la Costa que han posat en marxa PP i Vox en la Generalitat Valenciana, una norma que en realitat desprotegeix al nostre litoral, que obri les portes a la seua urbanització i que ignora la seua situació d’extrema vulnerabilitat en aquest context d’emergència climàtica”.

“Tant a nivell municipal com autonòmic veiem com la dreta torna al model de sempre, el model de depredació del territori, de turisme massiu, de degradació de les nostres costes, un bé ambiental que ells només conceben des del punt de vista econòmic, per la qual cosa des de Compromís continuarem treballant per a la seua protecció i per al benestar de les nostres veïnes i veïns”, ha assenyalat.

Esther Díez ha conclòs que “en els pròxims dies veurem a l’alcalde hissar les banderes blaves de les nostres platges i una vegada més comprovarem com la seua preocupació es limitarà a fer-se la foto i no a la protecció real d’un dels nostres majors béns ni a la lluita contra la crisi climàtica”.