La portaveu adjunta de Compromís a Les Corts, Aitana Mas i la portaveu del Grup Municipal de Compromís per Elx, Esther Díez.

Esther Díez: “Pablo Ruz ha mentit i traït els seus veïns a més d’incomplir el que deia en campanya electoral”

La Comissió d’Economia, Pressupostos i Hisenda de les Corts Valencianes ha rebutjat hui la PNL (Proposició No de Llei) presentada per Compromís amb l’objectiu de resoldre el deute històric que la Generalitat Valenciana té amb Elx, deute de 43 milions d’euros, per l’expropiació dels terrenys de la Universitat Miguel Hernández d’Elx (UMH) fa dues dècades.

Per a la portaveu del grup municipal de Compromís, Esther Díez, “és molt decebedor l’actitud de PP i Vox amb una qüestió que és de justícia per al nostre municipi, que és un fet objectiu i que damunt haja sigut rebutjada amb el vot en contra d’una diputada il·licitana, el de Lucia Peral del PP”.

“És lamentable que PP i Vox castiguen els il·licitans i les il·licitanes negant el deute que la Generalitat Valenciana manté amb el municipi des de fa més de vint-i-cinc anys. Un deute que ja havia sigut reconegut per l’anterior govern autonòmic del Botànic amb la signatura d’un protocol i que ja havia començat a ser retornat amb inversions extraordinàries recollides en el pressupost autonòmic de 2023”, ha afirmat Esther Díez.

Per a la portaveu, “és incomprensible que l’alcalde, Pablo Ruz, que reclamava el pagament d’aquest deute quan estava en l’oposició, haja perdonat aquests diners al seu amic, Carlos Mazón, oblidant que un alcalde ha de defensar els interessos dels seus veïns i veïnes, però sembla que està més preocupat per fer punts dins del seu partit”.

“Hui, els diputats de PP i Vox han rebutjat aquesta iniciativa amb arguments vergonyosos amb els quals han tractat de defensar el que és injustificable: I és que el PP ha mentit i ha traït els il·licitans i les il·licitanes en només uns mesos, a més d’incomplir allò que deia en campanya electoral”, ha assegurat Díez.

Per a la portaveu del grup municipal, “que justifiquen que s’estan fent les inversions ordinàries que ens pertoca, és una vergonya, perquè en tot cas, eixes inversions ordinàries són fruit del treball de huit anys del Botànic i que també ho justifiquen amb inversions de les quals no s’ha materialitzat res, com el TRAM, és molt lamentable”.

També, la diputada Aitana Mas, portaveu adjunta de Compromís Corts i l’encarregada de defensar la iniciativa en la comissió, ha qualificat d’injustificables els vots en contra de PP i Vox perquè, com ha dit, “la Generalitat Valenciana ja tenia el compromís de retornament amb un protocol signat en el qual el govern autonòmic es va comprometre a retornar el deute i el que ha fet ara el senyor, Carlos Mazón i l’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, és trencar el protocol i dir que ja no cal tornar cap euro als il·licitans i les il·licitanes”.