La portaveu del grup municipal de Compromís per Elx, Esther Díez, ha informat hui que “elevarem una queixa al Síndic de Greuges per a denunciar que el govern municipal, i de manera especial l’alcalde, Pablo Ruz, estan vulnerant el nostre dret a obtindre informació de les preguntes que es formulen en el ple”.

Díez, que ha explicat aquesta denúncia en la roda de premsa oferida hui ha assenyalat que “des de l’inici de la legislatura és un fet recurrent que en el torn de precs i preguntes jo formule diferents qüestions al govern municipal i Pablo Ruz prenga la paraula per a fer un discurs polític sobre aquest tema, però no conteste sobre la pregunta que se li ha plantejat, vulnerant així els meus drets com a regidora”.

“Això ha ocorregut set vegades en els huit plens ordinaris que portem de legislatura en qüestions referides al Palau de Congressos, a l’augment de despesa pública en assessors, al conveni amb la Federació Valenciana de Golf, a la guerra a Gaza, a l’emissió en directe de les rodes de premsa de la junta de govern i a les dades d’accidentalitat de Joan Carles I”, ha assenyalat la portaveu municipal.

En aquest sentit, Esther Díez ha recordat que “han sigut diverses les ocasions en les quals he advertit a la presidenta del ple que les intervencions que estaven realitzant els membres de l’equip de govern no eren una resposta a la meua pregunta, però m’ha ignorat absolutament, deixant-me així en una situació de desemparament que ara elevem al defensor dels valencians i valencianes”.

“La formulació de preguntes en el ple municipal per part dels regidors i regidores de l’oposició és un dret recollit en la Llei Reguladora de les Bases del Règim Local, en la llei valenciana de règim local i que el mateix Consell de Transparència de la Comunitat Valenciana considera a través de diferents resolucions a denúncies d’aquest tipus, que no contestar a les preguntes formulades pels regidors i regidores infringeix el dret fonamental del regidor a la informació i a la participació en els assumptes públics i, a més, així ho demanda el propi Reglament Orgànic Municipal aprovat a Elx per PP i Vox”, ha afegit.

Per això, la portaveu de Compromís a l’ajuntament ha afirmat que “vull recordar-li al senyor Ruz que el ple municipal no és un plató en el qual ell tindrà el seu minut d’or, el ple municipal és el principal òrgan de fiscalització i la seua obligació és donar resposta clara a les preguntes que allí se li formulen”.

“I si alguna cosa veiem aquests mesos és que, aquest alcalde que va decidir intervindre en els plens per a defensar la seua gestió pren ja poc la paraula quan des de l’oposició podem replicar-li i es limita a intervindre en punts com aquest en què des de l’oposició no tenim un segon torn de paraula i no podem rebatre els seus arguments”, ha afegit.

Esther Díez ha continuat dient que “a més, molt em tem que aquesta realitat s’agreujarà d’ara en avant quan entre en vigor el Reglament Orgànic Municipal en el qual, recorde, es creen tota una sèrie de figures perquè l’alcalde puga utilitzar el ple com un espai de propaganda com les propostes del govern municipal, les proposicions d’alcaldia, les compareixences a petició pròpia i, per si no tenien suficient, l’apartat de propostes del grup municipal”.

“Com si l’alcalde no tinguera prou fent l’ús partidista que fa de les xarxes socials de l’Ajuntament, en les quals fins i tot es posen vídeos de les mocions del seu grup municipal, però ací estarem Compromís denunciant-ho i reclamant el dret de tots els il·licitans i il·licitanes a obtindre informació clara i veraç per part del seu alcalde”, ha conclòs.