Esther Díez, portaveu del Grup Municipal de Compromís

Díez insta a Ruz a ‘abandonar la comoditat del govern ultra i recolzar la moció”

La portaveu municipal de Compromís per Elx, Esther Díez, ha explicat hui que “hem registrat una moció per al pròxim ple perquè la corporació municipal es pronuncie de manera nítida a favor de la igualtat i de les polítiques feministes de cara al 8 de Març a través d’un text que aborda les principals manifestacions del masclisme que encara hui segueixen patents”.

Díez, que ha informat d’aquesta qüestió en la roda de premsa oferida hui, ha indicat que “en primer lloc, la moció busca assenyalar l’origen de la desigualtat de gènere pel masclisme estructural que encara perviu en la nostra societat, un diagnòstic que ens enfronta en els últims temps a les formacions conservadores, que neguen aquesta realitat per a perpetuar aquestes desigualtats”.

“A partir d’ací proposem una sèrie de mesures per a avançar en igualtat en els àmbits més importants de la societat i, en aquest sentit, en el pla municipal apostem per l’elaboració dels pressupostos amb perspectiva de gènere i per promoure habitatge públic assequible amb especial atenció a les dones maltractades i a les seues filles i fills”, ha indicat.

La portaveu municipal ha afirmat també que “des de Compromís volem avançar en conciliació familiar i per això volem que el segell Empresa Conciliadora, posat en marxa per l’anterior govern progressista, afija elements com la transparència retributiva i que es desenvolupen més programes de corresponsabilitat i de conciliació per part de l’Ajuntament”.

Al seu torn, Esther Díez ha reivindicat que “és indispensable crear programes específics d’ocupació per a dones, així com garantir la paritat en els òrgans municipals, cosa que no es dona en aquests moments com denunciem mesos arrere en el cas del consell d’administració de Pimesa”.

La regidora ha reclamat, al mateix temps, “que s’incorpore la perspectiva de gènere en les polítiques urbanístiques amb especial prioritat a l’accessibilitat i seguretat en els espais públics, el foment de patis escolars coeducatius i inclusius, el disseny de protocols específics per a abordar les violències masclistes en el transport públic i la feminització dels nostres carrers i places”.

Esther Díez ha apuntat igualment “la importància d’assegurar educació sexual i afectiva en igualtat en tots els centres educatius del municipi, posar en marxa campanyes educatives en matèria menstrual, així com assegurar en tots ells la figura de promotor o promotora d’igualtat, alhora que formar al personal dels centres de planificació familiar en prevenció i detecció de la violència masclista, en diversitat sexual i afectiva i en acompanyament a les dones en la seua llibertat de gestar o no”.

“Per part seua, també considerem important que l’Ajuntament col·labore en la posada en marxa de noves càtedres universitàries amb perspectiva feminista, instar el Govern central al desenvolupament de la Llei de Cures i reclamar al Govern autonòmic a continuar la tramitació de la Llei valenciana d’Igualtat de Gènere”, ha afegit.

La portaveu municipal de Compromís ha assenyalat que “el feminisme és imprescindible per a una societat justa i, davant la nova onada ultra que vol retallar-nos drets i llibertats a les dones, és imprescindible defensar i avançar en polítiques públiques, perquè o s’està del costat de la igualtat o es legitima la discriminació”.

En aquest sentit, Esther Díez ha instat l’alcalde, Pablo Ruz, “a eixir de la seua comoditat en el govern ultra, donar suport a la moció de Compromís i així aconseguir que, de manera clara, aquest ajuntament es posicione del costat de les dones, de la igualtat, de la justícia i de la democràcia”.