Vicnet Sansano, president de la Junta Rectora del Fondo, Esther Díez, portaveu del Grup Municipal Compromís i un técnic d'ANSE.

La portaveu del grup municipal de Compromís per Elx, Esther Díez, ha instat hui el govern municipal “a implicar-se en la conservació i millora del Parc Natural del Fondo, un aiguamoll d’un valor ambiental altíssim que mereix la contribució de l’Ajuntament d’Elx, qui té a la seua mà millorar les connexions, protegir l’entorn del parc i integrar-lo en les estratègies mediambientals”.

Díez, que ha realitzat hui una visita al parc de la mà del president de la junta rectora, Vicent Sansano, ha assenyalat que “el govern de PP i Vox ha d’agilitzar la tramitació del contracte del sender de connexió amb el Fondo, que deixem en marxa per part de l’anterior govern progressista, així com continuar amb la vigilància sobre les agressions externes que el parc pot patir”.

La portaveu municipal ha recordat també que “en les polítiques de protecció, l’educació ambiental és clau i per això és important que l’Ajuntament d’Elx participe en les labors de divulgació dels valors del Fondo, de manera que la ciutadania il·licitana adquirisca un major coneixement sobre la riquesa que suposa comptar en el nostre terme municipal amb un dels aiguamolls més importants d’Europa”.

Sobre aquest tema, Esther Díez ha afegit que “és clau recordar que el Parc Natural del Fondo està reconegut com a lloc crític en l’estratègia de conservació de la roseta, l’ànec més amenaçat d’Europa, i que precisament la Unió Europea, a través del projecte LIFE, està invertint 2,8 milions d’euros a través d’actuacions de conservació que tan bé estan gestionant les entitats ANSE i SEO/Bird Life”.

“Però tot això implicaria que el govern de Pablo Ruz comptara amb alguna estratègia ambiental i en aquests moments aquests objectius ni estan ni s’esperen per part d’un govern municipal que s’ha preocupat molt per destrossar les polítiques verdes de l’anterior govern progressista i que no tenen cap preocupació per gestionar ni millorar els recursos naturals en aquesta emergència climàtica”, ha destacat.