La moció del grup municipal reclama la construcció del Palau de les Arts Escèniques al barri tal com ja havia consignat la Generalitat en una partida d’un milió d’euros

El grup municipal de Compromís defensarà una moció al ple d’octubre per garantir una infraestructura de primer nivell al solar de l’antiga fàbrica de J’Hayton al barri de Carrús.

La portaveu del grup, Esther Díez, s’ha referit al Palau de les Arts Escèniques que ja estava pressupostat per a aquest 2023 amb un milió d’euros per part del govern autonòmic i que ara el govern local de Pablo Ruz i Vox renuncien, cosa que per Compromís és “un nou veto de l’alcalde al barri de Carrús”.

“Existia la proposta per part de l’anterior govern progressista per posar en marxa el Palau de les Arts Escèniques, una infraestructura transformadora amb què aconseguiríem dinamitzar el barri des del punt de vista social, econòmic i cultural. I, a més, la Generalitat Valenciana s’havia compromés al finançament d’aquesta infraestructura, de fet en el pressupost d’aquest any ja estava consignada una partida d’un milió d’euros, però, ens trobem que Pablo Ruz ha tornat a vetar una infraestructura de primera a l’avinguda de Novelda, com ja va fer el PP a l’anterior legislatura amb el Palau de Congressos a càrrec de la Diputació d’Alacant”, ha denunciat Esther Díez.

La portaveu ha recordat en roda de premsa que la institució provincial va fer l’anunci per ubicar el Palau de Congressos al municipi i des del govern municipal anterior es va proposar ubicar-lo al solar de l’avinguda de Novelda. Tot i això, Pablo Ruz i Carlos Mazón es van mostrar en contra d’ubicar-la allà, ara veten el Palau de les Arts Escèniques i vol que els veïns i veïnes es conformen amb una infraestructura que en termes culturals és molt més limitada amb tan sols 400 places i , per tant, només pot acollir un altre tipus d’espectacles molt més reduïts i que a més només té un aparcament en superfície i una cafeteria.

En aquest sentit, Compromís presenta aquesta moció perquè Carrús compte amb una infraestructura de ciutat davant de la inversió de “segona divisió” que ha anunciat el govern de Pablo Ruz i Vox.

Compromís planteja a l’alcalde que escolte les entitats veïnals i comercials del barri. De fet, des del grup municipal de Compromís hi va haver una reunió amb ells la setmana passada en què van tornar a traslladar la seua voluntat que aquest solar aculla una infraestructura que tinga aquest caràcter transformador, ha explicat la portaveu del grup i ha demanat a l’alcalde, Pablo Ruz, que responga “per què torna a negar una infraestructura al barri amb aquest criteri classista, que a més ja estava contemplada i per què renuncia a aquest milió d’euros consignat pel govern autonòmic”.

Un altre dels acords que planteja Compromís a la moció és defensar que la Generalitat Valenciana consigne per a l’exercici 2024 una partida d’un milió d’euros perquè es puga dur a terme la infraestructura. De fet, aquesta partida era part del compliment del Protocol de Col·laboració entre el Consell i l’Ajuntament d’Elx per a la compensació del deute pels terrenys de la UMHE.

Díez ha concretat que amb les eleccions d’aquest 2023 i el canvi de govern, la partida que estava consignada per a Elx no s’havia acabat de completar la licitació de la redacció del projecte, però per a la portaveu, això no és argument per a renunciar i vetar una infraestructura d’aquest nivell que és, precisament, la que demanen els veïns i les veïnes de Carrús.