Diego Delso, delso.photo, Licencia CC-BY-SA

Davant l’anunci de la Conselleria d’Habitatge de la compra de 500 immobles en la Comunitat Valenciana, el grup municipal pregunta si són immobles en el municipi.

Esther Díez: “És important arribar al màxim possible perquè el parc públic d’habitatge d’Elx puga donar resposta a la necessitat residencial actual del nostre municipi”

El grup municipal de Compromís per Elx ha instat la Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, dirigida per Héctor Illueca, a ampliar el parc públic a Elx amb actius de la SAREB.

Tal com va anunciar Illueca la setmana passada, la Generalitat comprarà al voltant de 500 immobles a la Comunitat Valenciana a la SAREB per a ser destinats a lloguer social.

La portaveu del grup municipal Esther Díez considera que “és necessari que dins d’aquest paquet d’habitatges que la Conselleria adquirirà, es troben immobles en el nostre municipi, perquè urgeix donar resposta a la demanda residencial d’Elx i una de les vies per a fer-ho és mitjançant la cessió d’aquestes cases propietat del conegut com a banc dolent”.

“Cal recordar que el mes de novembre de 2022, presentem des de Compromís per Elx i al costat de la PAH una moció reclamant que la SAREB cedisca els seus actius al parc públic d’habitatge, una proposta que també va ser vehiculada en altres municipis de la Comunitat.”, ha apuntat Díez.

Per tant, la portaveu ha assenyalat que “aquesta adquisició és un gran pas endavant, sobretot tenint en compte que la Conselleria ha adquirit durant aquesta legislatura 1.262 immobles que s’han incorporat al parc públic. Però ara és necessari concretar quants d’aquests 500 nous immobles estaran a Elx per a articular una resposta ràpida que puga donar solució a les persones amb necessitats residencials del nostre municipi.”

“La SAREB va ser un instrument que es va crear per a netejar els actius tòxics de la banca i que, en teoria, no hauria d’haver impactat en els comptes públics. Però la veritat és que va ser avalada en un 95% per l’Estat, encara que la part pública de l’accionariat no va arribar a ser ni la meitat. Per això, és hora de compensar aquest escandalós regal de diners públics i que el banc dolent cedisca els seus actius perquè servisquen per a garantir el dret a l’habitatge de la ciutadania.”, ha explicat Díez.

El portaveu adjunt del grup, Felip Sànchez, ha recordat que a Elx hi ha en l’actualitat al voltant de 70 habitatges en propietat de la SAREB que es podrien estudiar per a incorporar al parc públic, com ja es va fer amb els 12 immobles d’aquesta entitat que es van cedir a l’ajuntament a través d’un conveni i que s’estan destinant a aquest ús social. Però ha precisat que “cal continuar ampliant l’oferta per a garantir el dret a l’habitatge de tots els il·licitans i les il·licitanes”.

“Considerem que l’adquisició d’aquests 500 habitatges és positiva en tant que millorarà les condicions de vida de moltes persones, però pensem que s’ha d’anar més enllà i que tots els actius de la SAREB siguen cedits al parc públic d’habitatge, com ja demanem en la moció que presentem al ple de novembre de 2022”, ha referit Sánchez.