El grup destaca la labor d’integració que realitza l’entitat i el seu paper fonamental en la sensibilització ciutadana

Els regidors del grup municipal de Compromís, Esther Díez i Felip Sánchez, han mostrat el seu suport al treball que realitza a Elx la Fundación Secretariado Gitano, així com als diferents programes que desenvolupen per a la integració del col·lectiu, la promoció de la interculturalitat i la inserció laboral.

En la trobada ha estat present la coordinadora de la Fundación Secretariado Gitano a Elx, Raquel Sola, així com la resta de l’equip que forma part de l’entitat.

Després de la reunió mantinguda amb l’organització, la portaveu del grup, Esther Díez, ha destacat “la gran labor d’integració social que fa la Fundació per a fer costat al col·lectiu gitano en diferents àmbits, com l’educatiu i el laboral” i ha manifestat la intenció de Compromís “de continuar estenent el suport a aquesta organització per a millorar la situació de gitanos i gitanes en el nostre municipi i continuar avançant en inclusió social”.

En aquest sentit, Díez ha volgut remarcar la importància dels diferents programes en els quals es treballa des de l’entitat, entre els quals es troba el programa Kumpania, impulsat per la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives per a promoure la graduació de la població gitana en l’Educació Secundària Obligatòria i afavorir la continuació en estudis postobligatoris.

Així mateix, cal recordar que la Conselleria treballa en el marc de l’Estratègia Valenciana per a la Igualtat i la Inclusió del Poble Gitano 2018-2023, que compta amb sis eixos que contenen diverses accions per a lluitar contra l’antigitanismo o gitanofobia, com la promoció de la llengua, història i cultura gitana, la sensibilització sobre la realitat de la població gitana, el suport a les víctimes de discriminació i d’impuls de polítiques municipals de suport al poble gitano.

“Des de la Fundació Secretariat Gitano ens han traslladat la importància que des de les administracions públiques es continue apostant per aquesta mena de programes que garanteixen els recursos humans, materials i econòmics per a avançar de manera decidida en la inclusió i igualtat del poble gitano, per això els hem manifestat el nostre suport perquè aquesta cooperació es continue ampliant”, ha assegurat Díez.

Per part seua, Felip Sànchez ha valorat “la gran feina que realitza aquesta entitat amb el col·lectiu gitano en diferents àmbits, com l’assistència social, la gestió d’ajudes, els programes d’ocupació i les activitats d’oci i esportives” i ha assegurat que “des del grup municipal de Compromís treballarem per a millorar la coordinació entre les institucions i la Fundació perquè el treball que realitzen puga ser encara més efectiu”.

El grup municipal de Compromís per Elx s’està reunint amb les diferents entitats del tercer sector en el municipi per a conéixer de primera mà el treball que duen a terme, buscar sinergies i atendre les diferents demandes que plantegen.