Esther Díez: “Cal protegir el dret d’accés de la ciutadania a una alimentació sostenible, saludable i de proximitat”

Felip Sànchez: “Aquesta limitació de preus s’ha de fer garantint preus justos per als productors del sector agrícola, pesquer i ramader”

El grup municipal de Compromís a Elx instarà al govern central a limitar el preu dels aliments bàsics, sostenibles i de proximitat per a fer front a l’actual crisi inflacionària.
Tal com ha explicat Esther Díez, portaveu del grup municipal, “recollim aquesta reivindicació en la moció que presentarem al ple aquest mes d’octubre per a instar el govern que done suport a les mesures que suposen un alleujament per als ciutadans i ciutadanes a l’hora d’adquirir productes bàsics.”

“L’actual escalada de preus a causa de la inflació derivada de la invasió a Ucraïna i de la crisi energètica està suposant un important cop a la butxaca de les famílies, productors i societat en general. Per això, és necessari limitar el preu dels aliments bàsics per a poder fer front a l’augment del cost de la cistella de la compra per a les famílies, tal com s’ha fet amb la bombona de butà, el gas o les màscares; sense oblidar els 7 milions d’euros que s’han posat en marxa des de l’Ajuntament per a ajudar a les famílies i a les petites i mitjanes empreses”, ha ampliat Díez.

Per part seua, Felip Sànchez, portaveu adjunt de Compromís Elx, ha puntualitzat que “aquesta rebaixa s’ha de fer garantint preus justos per als productors del sector agrícola, pesquer i ramader, tenint en compte els costos de producció actuals”.

En aquest sentit, Sánchez ha posat de manifest que “és necessari que l’augment de costos no sols recaiga en els productors, sinó que siga compartit amb els intermediaris, distribuïdores i centrals de compra sense que les famílies hagen d’afrontar pujades prohibitives sol perquè les grans cadenes augmenten els seus beneficis de manera injusta”.A més, el portaveu adjunt ha assenyalat que “des de la Regidoria de Desenvolupament Rural s’han anat augmentant els convenis amb associacions de productors locals i creant nous per a donar suport a la producció de proximitat. També s’executen activitats de promoció i sensibilització per a acostar el camp en tot el municipi, reconeixent una producció amb una diversitat i qualitat úniques, com la Fireta del Camp d’Elx, que, en la seua desena edició, ha comptat amb el finançament més gran de la seua història amb 49.428 €. Així i tot, fa falta el suport d’altres administracions i institucions, sobretot aquelles que tenen unes competències en l’àmbit de gestió del mercat agrari.”

A més, Esther Díez ha demanat que la resta de grups polítics donen suport a esta moció i se sumen a esta reivindicació “que és absolutament necessària per a les famílies i per als petits productors en l’actual context econòmic”.