El grup municipal Compromís per Elx ha presentat hui una moció per a defensar i garantir els drets de les persones LGTBI i lluitar contra la violència i discriminació que sofreix el col·lectiu. La moció s’emportarà al ple del mes de juny, que se celebra el dilluns 27.

La portaveu del grup municipal, Esther Díez, ha explicat que “presentem aquesta moció per a defensar els drets del col·lectiu LGTBI perquè garantir la diversitat és una condició bàsica per a una societat justa i per a una societat sana. ”

“La mostra més gran de suport és avançar en drets i condemnar tota mena de discriminació cap al col·lectiu. En matèria legislativa cal recordar que la Comunitat Valenciana és pionera en aquesta matèria. De fet, compta amb la Llei 8/2017 de Dret a la Identitat i Expressió de Gènere promoguda per la Conselleria de Polítiques Inclusives; també amb la Llei 23/2018 d’Igualtat LGTBI que protegeix els drets de totes les persones que integren aquest col·lectiu i garanteix la seua seguretat davant atacs com els delictes d’odi”, ha indicat la portaveu.

A més, Díez ha assenyalat que “és necessari que aquesta legislació en la qual a la Comunitat Valenciana som pioners, s’aplique també en l’àmbit estatal i per això reclamem la urgent aprovació de la Llei Integral Trans i d’Igualtat Social i no Discriminació de les Persones LGTBI, una norma que ha de reconéixer els drets de les persones lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals respectant totes les identitats possibles en un col·lectiu molt divers, que ha d’assegurar també els drets de les persones trans despatologitzant la seua condició així com reconéixer el seu dret a assistència sanitària sense discriminació i també ha de garantir la inclusió de coneixements sobre diversitat sexual, de gènere i familiar en els currículums educatius”.

“Enfront de la discriminació, enfront de l’odi, des de Compromís per Elx volem reivindicar el compliment dels drets humans i el fet que una societat més diversa és una societat molt més lliure i per això esperem que la resta de formacions municipals donen el suport a la moció que presentem”, ha afegit.