El grup municipal planteja com una prioritat l’execució de les accions per aconseguir la candidatura a la Capitalitat Verda Europea

Compromís per Elx ha manifestat la seua intenció de treballar per uns comptes municipals per a 2022 que prioritzen la reactivació econòmica, que donen resposta a la precarietat juvenil i no deixen a ningú enrere, i que continuen apostant per les polítiques verdes i lluitant contra l’Emergència climàtica.

Així ho ha plantejat la portaveu del grup municipal en roda de prensa, Esther Díez, qui ha manifestat que, “encara que esperem haver passat els mesos més crus de la pandèmia, les seues conseqüències, especialment per a les persones més vulnerables, van a seguir presents durant molt de temps, i per això les mesures que desenvolupem en els propers mesos seran fonamentals per generar major qualitat de vida als nostres veïns i veïnes”.

Sobre la candidatura a Capital Verda Europea, Esther Díez assegura que “des de les nostres àrees anem a seguir treballant com ho venim fent des que Compromís vàrem fer esta proposta al govern l’anterior legislatura. El que volem és que la importància que nosaltres donem al projecte d’Elx2030 siga compartit per tot el govern. No només la importància, sinó també la urgència en l’execució de les accions per aconseguir eixa candidatura i seguir desenvolupant eixa estratègia que done resposta a l’Emergència Climàtica. Nosaltres anem a continuar donant-li la màxima prioritat, perquè entenem que de cap manera la pandèmia pot ser una excusa per a no estar treballant en este àmbit”.

Sobre l’eix econòmic, Díez afirma que “des de l’Ajuntament hem de seguir treballant en posar les condicions per afavorir l’activitat econòmica”. Ha posat els exemples de les actuacions de transformació urbana en els barris i pedanies per afavorir el comerç local, l’hostaleria i el turisme sostenible, com ha ocorregut amb la Corredora; el suport a la indústria i l’agricultura local i l’aposta pel model de ciutat sostenible que impulse l’economia verda i innovadora.  Tanmateix, la portaveu ha parlat d’ajudes per a la creació d’empreses i contractació de personal, així com ajudes per aliviar les conseqüències econòmiques de la pandèmia i exempcions fiscals, com la taxa d’ocupació de via pública per a mercats i hostaleria, que consideren que no hauria de cobrar-se tampoc en 2022.

En quant a l’ampliació de la xarxa social, Esther Díez ha assegurat que “les mesures que atenguen l’emergència social han de continuar sent prioritàries en el pressupost de 2022: ajudes de primera necessitat, vals de compra, menjadors socials, treballs amb entitats socials, ajudes al rebut de l’IBI…” Ha destacat també l’importància de la seua feina de coordinació amb la Conselleria de Polítiques Inclusives i també el treball de la Conselleria d’Educació, amb la contractació aquest curs de 1750 docents extraordinaris per a la província d’Alacant i una inversió extraordinària de 40 milions d’euros i els 2,3 milions d’alumnes valencians beneficiats per la Xarxa Llibres en els últims 6 anys.

En aquest sentit, la portaveu de Compromís ha destacat especialment la necessitat de lluitar contra la precarietat juvenil: “Si hi ha un col·lectiu especialment afectat per esta crisi i pels problemes estructurals  que arrosseguem són els joves, que necessiten de la resposta de totes les administracions per poder desenvolupar els seus projectes vitals amb garanties”. Esther Díez ha explicat que van a treballar per facilitar l’accés a la vivenda: A nivell estatal, a través del seu diputat Joan Baldoví. A nivell local, reclamant a la Generalitat la compensació econòmica pels terrenys de la UMH amb la qual poder desenvolupar el programa d’accés al lloguer accesible i la rehabilitació de vivendes.

En quant a les polítiques ambientals, Esther Díez assegura que “les polítiques contra el canvi climàtic han de ser una absoluta prioritat en el que resta de legislatura” Ha destacat com a fonamental la Llei Valenciana contra el Canvi Climàtic que està desenvolupant la consellera Mireia Mollà per reduir un 40% les emissions contaminants l’any 2030 i a través de la qual els municipis juguen un paper imprescindible en la Transició Ecològica. També ha assenyalat com a clau aprofitar els fons europeus que han d’arribar en els propers mesos per dur a terme les transformacions necessàries.  A més, la portaveu ha afegit que van a continuar “apostant de manera decidida per la mobilitat sostenible, que és la ferramenta més potent que tenim els municipis per lluitar contra l’Emergència Climàtica”.

Per la seua banda, el portaveu adjunt del grup municipal, Felip Sànchez, ha tornat a reivindicar la necessitat d’un finançament just per al País Valencià: “Encara estem lastrats per eixa falta de finançament. Continuem sent l’unica autonomia que és pagadora quan estem falts de recursos propis per a poder fer front a les nostres competències. Aquest deute afecta també als sectors més precaris de l’economia i afecta també a les petites i mitjanes empreses. Demanem que es reconsidere el model de finançament i que l’Estat comence a invertir en les infraestructures que té pendents”.