Esther Díez, portaveu del grup municipal de Compromís per Elx, ha reclamat hui de nou “el retorn definitiu de la Dama a Elx, un extrem que a la nostra formació defensem de manera rotunda perquè entenem que el bust ha d’estar al seu lloc d’origen”. En aquest sentit, la portaveu ha expressat que “el Ministeri de Cultura ha d’entendre que d’aquesta manera la peça cobrarà encara més valor i que amb la Dama al nostre municipi guanyem tots i no perd ningú, perquè això és la descentralització de la cultura”.

La portaveu del grup municipal ha realitzat aquestes declaracions en el marc del 124 aniversari del descobriment de la Dama d’Elx a l’Alcúdia i de la vista que tant ella com el portaveu adjunt, Felip Sànchez, han realitzat al jaciment.

En aquest sentit, Díez ha assenyalat que “enguany hem perdut l’oportunitat de que les formacions amb representació a Elx realitzàrem aquesta demanda conjunta al Senat, on el nostre representant Carles Mulet va plantejar una iniciativa pel retorn definitiu del bust que no va ser votada a favor per cap de les altres formacions que també integren la corporació municipal”.

“Una cessió temporal és una bona noticia, les dades d’experiències prèvies ens avalem però no és comparable amb els beneficis que un retorn definitiu podria generar en els sectors cultural i econòmic del municipi”, ha destacat la portaveu, que ha afegit que “des de Compromís, amb coherencia, seguirem plantejant totes les iniciatives que calguen per plantejar aquesta demanda”.

La portaveu del grup municipal ha assenyalat que “cal seguir integrar a l’Alcúdia amb la dinámica del municipi, sumant-la i utilitzant-la com l’escenari viu que és per tal d’aconseguir una major vinculació amb la ciutat; al mateix temps és precís continuar el suport a les investigacions que s’estan portant a terme sota la dirección d’Alejandro Ramos Molina”.

Al mateix temps, el portaveu adjunt, Felip Sánchez, ha afirmat que “és indispensable també potenciar l’Alcúdia en el marc del Camp d’Elx, ja que aquest context és clau per posar en valor la dimensió de tot allò que representa i reforçar el jaciment suposaria també la recuperació histórica i arqueológica del nostre camp”.

Sánchez ha destacat que “òbviament el treball d’aquest municipi ha d’anar més enllà de la Dama i per això des de Compromís anem a seguir treballant també en la salvaguarda de tot el patrimoni il·licità que necessita d’actuacions decidides per a la seua salvaguarda”.