Esther Díez, portaveu del grup municipal de Compromís per Elx, ha anunciat que presentaran una moció al ple municipal de setembre per a sol·licitar que Elx aspire a ser declarada Ciutat pel Comerç Just.

La portaveu ha assenyalat que aquest reconeixement ho ostenten “més de 2.000 ciutats a tot el món i 20 a Espanya, sent el seu objectiu promocionar aquest tipus de relacions més justes amb els països productors, a fi que milloren les condicions laborals de les persones i també cuidar l’impacte mig ambiental en aquests països fruit de les relacions comercials que establim amb ells”.

Díez ha recordat que el comerç just “busca eliminar les desigualtats que s’han produït històricament en aquestes relacions comercials”, assenyalant que “ja existeixen iniciatives i botigues de comerç just a nivell local, i de fet portem aquesta moció al ple partint de les reunions que hem tingut amb associacions locals de l’àmbit de la cooperació”.

La portaveu del grup municipal ha afirmat que aquesta declaració “contribueix a la defensa dels drets humans, comprometent a l’ajuntament a la promoció del comerç just, però també a incloure aquests criteris en els seus processos de licitacions. Sabem que la legislació obri la porta a incloure en els processos de contractació aquestes clàusules socials i aquest és el camí que volem seguir per a donar exemple, a més d’involucrar al teixit productiu de la ciutat perquè el comerç just siga una realitat en el dia a dia del municipi”.

Finalment, Díez ha volgut destacar que “el comerç just s’integra dins de l’estratègia Elx2030, en aqueixa part social indispensable per a avançar cap a la candidatura de capital verda europea”.

Per part seua, el coportaveu del grup municipal, Felip Sànchez, ha declarat “el que tractem d’aconseguir és conscienciar als ciutadans sobre el valor del comerç just, un producte fet amb garantia de drets laborals, sense explotar a les persones, amb un preu just que els permet desenvolupar la seua societat”.

Sànchez ha enumerat els objectius que aquest acord pretén incorporar com “un acord com a institució en el ple, la promoció i sensibilització tant entre públic com entre els establiments d’hostaleria i altres empreses, establir-ho com a criteri en les compres públiques de subministraments, i crear un grup promotor compost per associacions de cooperació i altres agents socials per a aconseguir obtindre aquesta declaració i mantindre-la en el futur”.