La coalició se suma al plantejament de COESPE per quantificar l’import total dels anomenats despeses impròpies a càrrec de les cotitzacions socials a la caixa de la Seguretat Social i així compensar

El grup municipal de Compromís per Elx durà a ple de juny de l’Ajuntament d’Elx una moció a proposta de la Plataforma per la Defensa de les Pensions Públiques d’Elx que recull la iniciativa estatal de COESPE per sol·licitar al Ministeri d’Hisenda una auditoria al sistema públic de pensions.

Segons ha manifestat el portaveu adjunt del grup municipal de Compromís, Felip Sànchez, “les tensions generades per la sobrecàrrega de les cotitzacions han encoratjat un fals conflicte que amaga que, durant anys, els excedents de sistema es van utilitzar per finançar altres polítiques socials i el desenvolupament del mateix sistema de l’Estat del Benestar, tal com ha constatat la comissió de seguiment i avaluació dels Acords del Pacte de Toledo”.

“Una altra de les conclusions d’aquesta comissió és que les cotitzacions dels treballadors s’han anat utilitzant per a altres usos diferents del pagament de les pensions contributives i que les pensions no contributives i altres despeses impròpies han hagut de ser assumides per l’Estat mitjançant aportacions, que no préstecs, al pressupost de la Seguretat Social “com ha explicat Sànchez.

Per la seua banda, la portaveu de grup municipal, Esther Díez, ha assegurat que “les pensions són un element fonamental de l’Estat de benestar i per això exigim que es dignifique i es blinde el sistema públic equiparant amb la mitjana europea. Des del Congrés, el nostre diputat, Joan Baldoví, treballa de manera activa per a aquesta reforma del sistema de pensions, estem reclamant també que el ministre de la seguretat social escolte als sectors socials per plantejar el present i el futur del sistema de pensions”.

Per al grup municipal de Compromís per Elx “està clar que el sistema públic de pensions és sostenible” i el que es pretén amb aquesta moció és que l’Ajuntament d’Elx s’adherisca a la sol·licitud de COESPE i sol·licite al govern d’Espanya, a través del Ministeri d’Hisenda, la realització d’una auditoria dels Comptes de la Seguretat Social.

Així la ciutadania tindria una imatge fidedigna de la situació de la Seguretat Social a partir del coneixement precís del decisiu paper que ha exercit en la construcció de les institucions del nostre estat de benestar. Una auditoria que ha de quantificar l’import total dels anomenats despeses impròpies a càrrec de les cotitzacions socials i habilitar la compensació adequada a la caixa única de la Seguretat Social.