El grup municipal de Compromís per Elx presenta una moció en contra dels discursos d’odi en el ple del pròxim mes de juliol.

La portaveu del grup municipal de Compromís per Elx, Esther Díez, entén que la mateixa “és d’urgència a causa del moment que estem vivint. A més del virus del SARS COV 2, s’està estenent perillosament el virus de l’odi, el qual busca afectar una societat democràtica, tolerant i integradora com la nostra”. La portaveu ha assenyalat que “la diferència és que en aquest cas sí que és clar quin és el reservorio d’aquest virus, i és el discurs que la ultradreta està generalitzant amb l’objectiu de normalitzar la persecució ideològica de les persones per la seua raça, orientació sexual, credo o llengua”.

Díez ha remarcat que aquests discursos es traslladen diàriament en els mitjans de comunicació “en un context en el qual 26 dones han sigut assassinades en el que va d’any és aquest país víctimes d’assassinats masclistes; en el qual el jove Younes Bilal va ser assassinat de tres tirs en el pit al crit de “fora moros de merda d’aquest bar”, i mentre que Samuel Luiz va ser brutalment assassinat al crit de “marieta de merda””.

El coportaveu del grup municipal, Felip Sànchez, ha expressat que “els moviments d’ultradreta estan realitzant una ofensiva contra drets humans que ha costat molt aconseguir. No podem consentir que vagen avançat postures polítiques que busquen imposar la intolerància, basades en l’odi cap a les persones diferents o diverses”. Sànchez ha recordat que “la Unió Europea està exigint a diversos països com Hongria o Polònia que no es retrocedisca en drets humans, que són la base d’Europa”.

La portaveu ha conclòs: “per tot això des de Compromís per Elx considerem que és urgent i absolutament necessari que les corporacions democràtiques de la corporació municipal condemnem rotundament aquests discursos d’oïda i negacionista, i que ens comprometem a no pactar amb les formacions que encoratgen aquests discursos. Perquè en un context com aquest davant discursos tan menyspreables i tan perillosos, la culpa és també dels qui els consenten i els blanquegen”