La portaveu del grup municipal de Compromís per Elx, Esther Díez, ha informat sobre la moció que el seu grup municipal portarà al ple ordinari del mes de maig, en la qual s’insta la Diputació provincial a “començar la licitació de la redacció del projecte del palau de congressos d’Elx en el termini d’un mes”.

En 2018 la Diputació d’Alacant es va comprometre a construir un palau provincial de congressos a Elx. Tres anys després l’únic compromís per part de la diputació ha sigut incloure una partida de 70.000 euros en els pressupostos de 2021 per a la redacció de l’avantprojecte, però hui dia encara no s’ha concretat el calendari per a dur-lo a terme.

Díez afirma que “la realitat és que no tenim ni tan sols un projecte que garantisca que vaja a posar-se en marxa; el que volem és que la corporació municipal faça aquest posicionament clar i univoc perquè el president complisca”.

La portaveu del grup municipal considera que “Elx no pot viure només de promeses, com hem viscut durant molts anys amb altres administracions, hem de reclamar el que ens correspon pel nostre pes poblacional”. Díez també ha enviat un missatge a la resta de grups municipals: “esperem que el sentit de vot el marque les necessitats del municipi i no el criteri partidista”.

Esther Díez ha recordat que el diputat de Compromís Gerard Fullana va fer una pregunta al president de la Diputació en l’ultime ple de la mateixa sobre els terminis concrets d’execució del projecte i només va obtindre bones paraules però cap concreció.

El portaveu adjunt del grup municipal, Felip Sànchez ha defensat que el palau se situe en el barri de Carrús, concretament en l’avinguda de Novelda, ja que “ningú ha posat sobre la taula cap ubicació millor que la que ha proposada el govern municipal, basada precisament en criteris tècnics de capacitat i edificabilitat per a un edifici d’aquestes característiques”. Sànchez ha ressaltat que es “troba en una zona molt pròxima al centre comercial i en una de les vies comercials més importants d’aquesta, a més de que regenera l’entorn urbà i es mereix d’aqueixa inversió per a descentralitzar infraestructures importants”