Com cada primer de maig, Compromís participa en les convocatòries dels sindicats per a mostrar el seu suport a les seues reivindicacions. La portaveu del grup municipal de Compromís per Elx, Esther Díez, considera que “en aquest primer de maig és especialment important continuar les reivindicacions per a aconseguir que les persones tinguen treballs de qualitat”.

La portaveu també s’ha referit a les conseqüències que ha tingut la pandèmia del COVID en el món laboral: “vivim un context econòmic molt difícil i per això precisament hem de garantir polítiques que recuperen la protecció social i facen de la nostra una societat més justa i cohesionada”.

Díez ha recordat que “el Govern del Botànic porta des de 2015 posant en marxa aqueixa transformació del model productiu i econòmic, i ara és imprescindible que el govern central avanç en mesures de protecció social dels treballadors i treballadores. Per a això necessitem mesures urgents com la derogació de la reforma laboral, pujar el salari mínim, derogar la reforma de les pensions, aprovar la llei d’igualtat salarial i desenvolupar polítiques contra la sinistralitat laboral”.

La representant de Compromís no accepta que “aquesta crisi econòmica supose fer passos arrere en els drets dels treballadors i treballadores”, llançant un missatge al govern perquè “pose les condicions per a la creació de treball estable, segur i ben remunerat i que garantisca la conciliació amb la vida personal”.

El portaveu adjunt del grup municipal de Compromís per Elx, Felip Sànchez ha indicat dos objectius al voltant de la celebració del primer de maig, “fer un homenatge a totes les persones treballadores que han permés que la nostra societat poguera afrontar la pandèmia i el confinament, fins i tot aquelles el treball de les quals no gaudia d’un reconeixement social però han demostrat ser imprescindibles fent-se visible el valor del seu treball” i també la reivindicació perquè “no siguen els de sempre els que paguen les conseqüències de la crisi econòmica agreujada per la pandèmia”

Sànchez demana un primer de maig molt reivindicatiu, exigint que “totes les accions que puguem fer els diferents governs vagen encaminades a fer un pas avant en la

nostra societat, a millorar les condicions de vida de les persones treballadores, a acabar amb el treball precari i a crear llocs de treball dignes”.

El portaveu adjunt ha volgut mostrar-se al costat dels sindicats “que han de tindre força per a poder exigir aqueixos canvis que han de fer que la nostra societat millore per a tots. No pot quedar cap persona arrere”.