Compromís per Elx ha celebrat una roda de premsa aquest matí amb el diputat de Compromís al Congrés, Joan Baldoví, qui ha explicat la negociació de la setmana passada amb el Govern central sobre les esmenes al Pressupost General de l’estat (PGE) per al 2021 que ha presentat Compromís i on s’aconsegueix una reivindicació històrica com és la connexió ferroviària d’un aeròdrom que supera els quinze milions de passatgers anuals i que l’estat ha pressupostat en 65 milions d’euros fins a 2024. Exactament les plurianualitats es concreten per a l’execució d’aquesta obra en 5 milions d’euros per 2021; 10 milions per a 2022; i 50 milions entre 2023 i 2024.

Joan Baldoví ha assegurat que “aquests comptes són millors que les anteriors, però millorables”. Per al diputat, “és una bona molt bona notícia que hàgem aconseguit en la negociació aquesta connexió importantíssima amb l’aeroport així com que el pressupost s’acoste per primer cop al pes poblacional del nostre territori, encara que seguim sense comptar amb totes les inversions justes. També és una bona notícia que l’Estat puge un 40% la seua aportació al pagament de les ajudes de la dependència”.

Per la seua banda, la portaveu de grup municipal, Esther Díez, ha recordat que “Compromís va presentar al Congrés esmenes que han estat aprovades com ha estat la connexió de l’aeroport per tren, però també d’altres que no s’han pogut materialitzar, però seguirem treballant i donant la batalla perquè s’aconseguisquen com són la finalització de la Ronda Sud o el retorn de la Dama d’Elx i la creació d’un Museu Iber al municipi. I ha agraït a Joan Baldoví seu treball al Congrés per aconseguir inversions reals per al nostre municipi i per situar l’agenda il·licitana i valenciana al Congrés i només amb un escó”.

La coportaveu de Compromís, Marian Campello, ha assenyalat que a la reunió prevista aquest matí amb el diputat i el teixit associatiu il·licità s’abordarà el PGE i escoltarem les reivindicacions il·licitanes per part dels col·lectius “és molt important que els càrrecs polítics vinguen als municipis, a sentir i a conéixer la situació real de cada un i així poder situar el debat a Madrid”.