El grup municipal situa aquestes com a les prioritats en la salvaguarda del Patrimoni de la Humanitat en el XX aniversari de la seua declaració

Els regidors de Compromís per Elx, Esther Díez i Felip Sánchez, han valorat hui que el XX aniversari de la declaració del Palmerar d’Elx com a Patrimoni de la Humanitat que celebrem demà arriba en un dels moments més importants per al seu futur. Així ho situa el tràmit de la nova llei que garanteix la protecció d’aquest tresor natural i cultural del poble d’Elx.

Díez ha destacat que ‘la nova llei del Palmerar, pendent de tramitació en Les Corts, actualitza la norma actual de 1986 i aconsegueix a la fi que aquest patrimoni siga concebut molt més enllà del seu valor ornamental i passe a protegir-se tot el sistema agrari que suposa’.

‘A més, la nova llei blinda al Palmerar de la pressió urbanística, un element cabdal a l’hora de garantir la seua pervivència les pròximes generacions i que, alhora, disposa les ferramentes per a posar en valor el patrimoni cultural, ambiental i paissatgístic dels horts, així com els oficis de palmerer i d’artesania de la palma blanca’, ha ressaltat.

En aquest sentit, la portaveu del grup municipal ha assenyalat que ‘és una molt bona notícia que el Consell aprovara en el mes d’agost l’avantprojecte de llei i demanem que el més prompte possible es continue el tràmit amb el seu debat a Les Corts, doncs amb l’aprovació definitiva d’aquesta norma podrem dir que garantim la viabilitat del Palmerar’.

Per la seua banda, Felip Sánchez ha indicat que ‘cal que des de l’Ajuntament desenvolupem el Pla Rector d’Ús i Gestió del Palmerar, un document que permetrà detallar la manera en què es porta a terme la gestió i els usos del palmerar que són compatibles amb la preservació dels seus valors’.

‘2021 ha de ser l’any en què la nova llei i aquest pla vegen la llum, de manera que una vegada aprovats ens puguem posar a fer efectives les disposicions de la norma i continuar així el camí de salvaguarda del nostre Palmerar’, ha ressaltat el portaveu adjunt.

Des del grup municipal de Compromís es felicita a tots els il·licitans i il·licitanes per aquest XX aniversari de la declaració del Palmerar com a Patrimoni de la Humanitat, un mèrit del poble d’Elx que ha sabut conservar tot aquest sistema agrari al llarg dels segles