Elx anava a celebrar el tercer ple extraordinari del mandat, a petició de l’oposició, per a la constitució d’una taula de treball amb la finalitat de reclamar conjuntament les infraestructures que necessita el municipi.

Els mateixos que han demanat el ple han decidit no acudir en considerar que el termini de presentació d’esmenes al Pressupost General de l’Estat (PGE) ha finalitzat. Referent a això Compromís vol dir que, en primer lloc, la moció del PP no parla de la realització ni de la presentació d’esmenes al PGE. Que la seua única petició era la constitució d’una taula de treball per a realitzar aquestes reclamacions. Que l’equip de govern anava a votar sí a la constitució d’aquesta taula de treball i reclamar de la mà les reivindicacions històriques a Elx, cosa que ha impedit l’oposició al no assistir al ple. En segon lloc, que les esmenes al Pressupost General de l’Estat segueixen el seu llit a través del Senat amb un termini determinat i que finalitza el pròxim 10 de desembre.

Per a la portaveu del grup municipal, “després de l’ocorregut hui, entenem que Pablo Ruz desconeix el tràmit de presentació d’esmenes al Senat, institució de la qual és senador i ha sigut una irresponsabilitat no acudir al ple que ells mateixos han sol·licitat que es convocara. És el segon ple extraordinari a petició seua que els ocorre el mateix: escriuen una cosa per a després voler defensar una altra. Li demanem a l’oposició un treball rigorós, quan un vulga traslladar una qüestió al ple, que escriga el que vol dir. No que escriga una cosa i després diga que volia dir una altra. Perquè llavors es produeixen situacions surrealistes com aquestes”, ha assegurat Díez.

“Si volien demanar una taula de treball conjunt, tenen altres fòrums sense la necessitat de celebrar aquest ple. En tot cas, he de dir que el nostre diputat en el Congrés, Joan Baldoví, ha registrat esmenes al PGE perquè l’Estat finalitze la Ronda Sud, dignifique el tren de rodalia i cree una connexió ferroviària en el nostre aeroport i la reivindicació històrica perquè torne la Dama a casa. Així com les reivindicacions que es canalitzen a través del Senat. A més, des de 2011 Compromís venim presentant aquestes esmenes i els diputats del PP sempre les han votades en contra, de la mateixa manera que Ciutadans va votar en contra de les mateixes en el pressupost de 2017”, ha conclòs Díez.