-Esther Díez: “La Comunitat Valenciana és l’única de tot Espanya amb un pla de retorn a les aules consensuat amb professorat i sindicats

“-Amb un decret extraordinari el Consell injecta 26,3 milions d’euros als centres per garantir la tornada a escola en un entorn segur en el context de l’emergència sanitària provocada per la Covid-19

La Conselleria d’Educació destina als centres privats i concertats del municipi 152.876 euros en total a vuit centres amb un decret d’ajudes directes amb caràcter excepcional per a l’inici del curs 2020-2021 i que suposa tot un repte en l’actual crisi sanitària.

Per a la portaveu del grup municipal de Compromís, Esther Díez, “l’inici del curs vinent suposa un gran repte per al conjunt de professorat valencià i de la comunitat educativa. Un repte per donar resposta a la necessitat des del punt de vista de la salut pública de continuar aplicant mesures de prevenció i control de la Covid-19, per disposar de centres educatius saludables i segurs i, alhora, complir els objectius educatius i de sociabilitat que afavorisquen el desenvolupament del conjunt de l’alumnat i garantisquen l’equitat”.

Díez ha ressaltat “la important tasca del Consell perquè la tornada a l’escola siga possible a la Comunitat Valenciana, l’única autonomia amb un pla de tornada a l’escola consensuat amb sindicats i professorat de tot el país, per cert, perquè com entenem és imprescindible que l’alumnat torne a l’escola, que les famílies puguen treballar i conciliar i que els nens i nenes es troben en les millors condicions de seguretat, a més de continuar amb la seua formació”.

Aquest secret de subvencions excepcionals dirigit a l’educació privada i concertada s’utilitzarà per realitzar la dotació extraordinària de recursos econòmics i d’increment d’hores addicionals de professorat necessàries per a un adequat funcionament dels centres educatius, tot això en el marc de la situació excepcional derivada de la Covid-19. En concret els centres beneficiaris a Elx són Sant Josep Artesans amb 26.684 euros; Salesians amb 26.777 euros; Lope de Vega amb 10.000 euros; Centre Privat Santa Maria amb 47.115 euros; Mare de Déu del Carme a Matola-Algoda amb 12.300 euros; Sant Josep amb 10.000 euros; i Acadèmia Lluís Vives i el Centre Privat Sagrada Família amb 10.000 euros cadascun.