La portaveu de grup municipal de Compromís per Elx, Esther Díez, ha afirmat hui que “en aquest 1 de Maig tan particular es fa més necessari que mai defensar l’ocupació de qualitat en tots els sectors per garantir que la sortida a aquesta crisi sanitària i econòmica no deixe ningú enrere ‘.

Díez ha assenyalat que “el fet que no puguem celebrar aquesta cita al carrer, no impedeix que la nostra reivindicació siga especialment enèrgica en aquest 2020, ja que precisament la pandèmia ha posat de manifest la importància de polítiques d’enfortiment dels sectors públics, de suport a l’economia productiva i de dignificació dels sectors més precaris ‘.

‘Així mateix, l’emergència sanitària ha revelat la gran contribució que fan les empleades i empleats del sector de les cures, un àmbit tradicionalment precaritzat, invisibilitzat i feminitzat que resulta clau sempre, però especialment en moments com aquest “, ha afegit la regidora de Compromís per Elx.

En aquest sentit, Esther Díez ha apuntat que “la pandèmia ha posat de manifest la importància de continuar amb les polítiques de dignificació dels serveis socials, així com d’enfortiment de sectors imprescindibles com la sanitat o l’educació, en la línia en la qual treballa la Generalitat Valenciana des de 2015 ‘.

Elx 2030 com a model econòmic sostenible

La portaveu de grup municipal de Compromís ha explicat que “a més, des de l’Ajuntament d’Elx hem de seguir treballant en l’estratègia de Elx2030, ja que suposa transformar el nostre actual model econòmic cap a l’economia verda, que, a més dels criteris de sostenibilitat ambiental, fomenta el treball decent i l’equitat social ‘.

‘Des de l’àmbit local tenim una oportunitat única per apostar per l’eco-innovació, la creativitat i la digitalització, sectors que generen ocupació de qualitat i que contribueixen a la sostenibilitat econòmica, social i ambiental’, ha ressaltat Esther Díez, per a qui ‘els recursos de l’Ajuntament han de seguir prioritzant per a les persones que pitjor ho estan passant en aquesta crisi sanitària i econòmica ‘.