Més Compromís-Més País celebra una taula rodona a Elx amb la portaveu estatal de Més País, Rita Maestre, per abordar l’emergència feminista i la situació de precarietat laboral de les dones.

La coalició Més Compromís-Més País ha celebrat una taula rodona a Elx amb la portaveu estatal de Més País, Rita Maestre, per abordar amb col·lectius del municipi la feminització de la pobresa, la precarietat laboral que acusa en major grau a les dones i les propostes que planteja la coalició per, entre d’altres, frenar la bretxa salarial i aconseguir arribar a la conciliació de la vida laboral i familiar.

Per Maestre, “la responsabilitat dels partits és convertir en polítiques públiques les propostes i programes amb els quals es presenten a les eleccions. Ara mateix, ens trobem davant d’una revolució climàtica, hem de convertir aquest repte climàtic en oportunitats, així com la revolució feminista , que hem de tallar de manera urgent i que passa per la dignificació dels treballs de les dones, tant els pagats com els no pagats”.

La portaveu de Més País aposta per “la dignificació de la feina que porta a terme la dona tant dins com fora de la llar, col·locar en el centre de les polítiques la revolució de les cures, l’ampliació de l’estat de benestar amb la reducció de la jornada laboral, la prestació universal per fill, posar en marxa una llei de famílies monoparentals – famílies que encapçalen les dones-, l’ampliació de la xarxa pública d’escoles infantils públiques i universals, així com redoblar els esforços de la lluita contra la violència masclista”, propostes amb les quals es presenta la coalició a les eleccions d’aquest 10 de novembre.

Maestre s’ha referit també a la “urgent modificació del codi penal” davant sentències com la dels violadors de Manresa, fallada que considera abús i no violació, una violació grupal a una dona inconscient, ha explicat Maestre qui ha assegurat que “és qüestió de voluntat política”.

Per la seua banda, el cap de llista al Senat per Alacant, Llum Quiñonero, s’ha referit a “la corresponsabilitat tant entre homes i dones, com per part de les institucions i les empreses, que són els que han d’oferir les oportunitats i les garanties per transformar la societat i l’economia, perquè siga possible que la gent puga tenir cura de la seua família i desenvolupar el seu projecte de vida”.

A la taula rodona també han participat la candidata número dos a Congrés per Alacant, María Josep Garcia, la candidata número 8, Marian Campello, així com la portaveu de grup municipal de Compromís per Elx, Esther Díez.

A la reunió han acudit diversos col·lectius del municipi com AMFAR, Dones Veïnals, Càritas Elx, Salut Infantil, CCOO, UGT, l’Associació d’aparadores, associacions de mestresses de casa de Camp d’Elx, Secretariat Gitano i Educare Social, entre d’altres.