Compromís per Elx va celebrar la seua assemblea local ahir dilluns per fer balanç i valorar els resultats de les eleccions municipals de 2019 al costat del col·lectiu local com prèviament es va fer a l’executiva celebrada la setmana passada al mateix temps que s’analitzaren temes d’actualitat política que afecten el municipi.

En este sentit, l’assemblea es va pronunciar ahir sobre el ‘Pla 20.000’ presentat pel ministre de Foment, José Luis Ábalos, la setmana passada en el Saló Immobiliari Internacional de Madrid, i que exclou al municipi en la primera fase d’aquest pla que consisteix en la promoció de sòl destinat a la construcció de pisos amb lloguers barats, pla del qual el Ministeri de Foment obvie Elx perquè considera que no hi ha zones tensades.

Per a Compromís és innegable el problema dels elevats costos de lloguer al municipi, que s’han accelerat en els últims anys i les dificultats en l’accés a l’habitatge sobretot per a la gent més jove. Compromís va considerar ahir en l’assemblea que l’entitat pública empresarial de Sòl (Sepes) dependent del Ministeri de Foment i que ha estat dirigida fins fa escassos mesos per l’il·licità i secretari general del PSOE d’Elx, Alejandro Soler, no pot obviar al municipi en aquest pla i va exigir la reconsideració de la seua postura.

Compromís per Elx exigeix a Foment que negocie amb l’Ajuntament d’Elx perquè el municipi no quede fora del pla que construirà més de 20.000 habitatges a tot el país i impulsar de la mà les dues administracions la construcció d’habitatge accessible. Compromís per Elx va presentar durant l’última campanya electoral el Pla Solarízate per a l’elaboració d’un mapa de solars al municipi per a la localització de sòl públic i privat per tal d’impulsar la construcció d’habitatge amb preus accessibles. Per a Compromís l’accés a l’habitatge és una prioritat a abordar aquesta legislatura de manera urgent i oferir tant habitatges amb preus accessibles com habitatges amb lloguers barats.