Els tres cap de cartell de Compromís al Baix Vinalopó, Mireia Mollà, per Elx; Alejandro Escalada, per Santa Pola, i José Manuel Penalva, per Crevillent, han presentat conjuntament la proposta d’alberg animal comarcal que, sota criteris de sacrifici zero, treball amb les protectores de les diverses poblacions i foment de l’acollida i, l’adopció, és s’ubicaria en terrenys propers a l’autovia del Mediterrani.

Aquesta parcel·la, propietat municipal de l’Ajuntament d’Elx, té una extensió de 90.000 m² i es troba al costat de la sortida 518 de l’autovia A-7, és a dir, davant del CEEI Elx i Inescop i en direcció a la carretera N340 que connecta amb Crevillent. El consistori il·licità oferiria aquests terrenys, alhora que la inversió per a la construcció seria compartida pels tres ajuntaments.

A hores d’ara l’Ajuntament d’Elx manté una concessió administrativa amb una entitat situada a Bacarot per un import proper als 80.000 euros anuals, sent el mateix centre que utilitza l’Ajuntament Santa Pola desemborsant 15.000 euros per any. Per la seua banda Crevillent destina 11.700 euros a l’entitat Cereco.

Davant aquesta situació els tres candidats de Compromís de les poblacions del Baix Vinalopó han unit els seus objectius, plantejant així la creació un servei comarcal mancomunat o, en tot cas, cedit mitjançant conveni a una entitat que respecte els criteris de protecció animal.

Mireia Mollà ha destacat “la determinació de Compromís per aconseguir que el municipi d’Elx compte amb un alberg animal que incorpore les pràctiques de sacrifici zero i que col·labore amb el conjunt de les entitats animalistes”. També ha recordat que Compromís “impulsarà a Elx la creació d’un Consell de Benestar Animal “que aposte “per la conscienciació, l’adopció i l’acollida”.

Per la seua banda Alejandro Escalada, actual regidor de Sostenibilitat al consistori santapoler, ha recordat l’esforç continuat que des de les seues competències s’han desenvolupat en matèria de benestar animal. De fet en les pròximes dates la vila marinera “comptarà amb quatre nous espais d’oci perquè els animals puguen gaudir de l’aire lliure amb seguretat”.

Finalment José Manuel Penalva ha reafirmat “el compromís polític amb el desenvolupament d’una normativa local que consolide els drets dels animals, constituïsca un consell de protecció animal i permeta la creació d’un alberg comarcal que haurà de posar també en marxa serveis de quarantena que reduïsquen el nombre de morts”.