Compromís reivindica la gestió realitzada al Clot de Galvany amb l’ampliació de la protecció al Fondet de la Senieta

Compromís per Elx ha organitzat una visita hui al Clot de Galvany per donar a conéixer aquest paratge natural municipal de la mà del catedràtic en biologia i gran coneixedor dels entorns naturals il·licitans, Vicent Sansano, que ha explicat la història del paratge natural, el seu sistema hídric, l’ecosistema dunar, la flora i fauna, fins i tot els visitants han pogut accedir a l’interior d’un dels refugis de la guerra civil espanyola.

La importància mediambiental i la rica biodiversitat d’aquest entorn natural que ha vist amenaçada la seua existència per la pressió urbanística, ha quedat blindada durant aquesta legislatura amb l’ampliació de la protecció del seu entorn a un total de 700 hectàrees, treball realitzat des de Medi Ambient i que Compromís ha reivindicat la seua gestió amb la qual s’han protegit i unit aquests corredors verds, al Clot de Galvany, les Llomes de Bassars i el Fondet de la Senieta, davant de la gestió de l’últim mandat amb el Partit Popular quan van intentar requalificar el sòl per a la construcció de blocs d’habitatges, entre d’altres.

A la visita han acudit tant la candidata a l’alcaldia, Mireia Mollà, els regidors Antonio García, Felip Sánchez i Esther Díez, així com membres de la llista. Mollà, va defensar el 2014 a les Corts Valencianes una PNL per a la protecció d’aquest enclavament ecològic davant de l’intent de reurbanització de la zona que va impulsar el govern local popular i que va trobar el vot en contra dels mateixos populars al parlament valencià.

Hui Elx compta amb quasi el doble de superfície protegida en aquest entorn i amb el blindatge a les temptacions urbanístiques i depredadores del nostre patrimoni natural, polítiques que marquen la diferència“, ha assenyalat Mollà.

Arxivat en: elx, Urbanisme i Medi Ambient