En el context actual en el qual s’estan aixecat moviments i grups de persones que enalteixen el racisme, la discriminació de les persones per qüestions de procedència, religió o orientació sexual, tant en l’àmbit estatal com europeu, Compromís per Elx porta al ple municipal d’octubre una moció per declarar Elx lliure de feixisme, racisme i xenofòbia.

El grup municipal de Compromís proposa definir i aplicar de forma immediata el compliment de normatives, llicències d’activitats en via pública i ordenances d’espais públics que conduïsquen a la prohibició de qualsevol activitat discriminatòria o que fomente l’odi a determinats grups de població per motius ètnics , de procedència o d’orientació sexual i la regularització d’un règim sancionador.

Per a la portaveu adjunta del grup municipal, Esther Díez, “les administracions han de vetllar pel respecte als drets humans, així com la igualtat de drets i deures, garantint així una ciutadania basada en el pluralisme i el civisme com a norma de convivència, així com unes condicions socials que garantisquen la igualtat d’oportunitats efectiva, al costat de l’eliminació de tota discriminació a causa de condicions o circumstàncies arbitràries”.

Així mateix, la portaveu ha indicat “la preocupació en el municipi on des de fa un temps han començat a realitzar-se activitats propagandístiques que promouen l’odi cap a les minories, molt especialment cap a aquelles que provenen d’altres països, pertanyen a altres ètnies o professen una altra religió diferent de la majoritària. Aquestes activitats tenen com a base una ideologia racista que es recolza en la difusió de rumors falsos, sense cap fonament, respecte a la població immigrant i pertanyent a alguna minoria, per tal de culpabilitzar de la crisi social i econòmica, i l’objecte últim és la divisió de la societat i la promoció de política antidemocràtica “.

És per això, que des del grup municipal de Compromís per Elx es portarà al debat del ple aquesta moció que hauria de comptar amb el suport de tots els grups i poder vetllar des de les administracions pels drets humans de totes les persones, perquè és una responsabilitat pública garantir que totes les persones tinguen dret a viure amb seguretat, dignitat i autonomia, lliures d’explotació, de maltractaments i de tota mena de discriminació, i desenvolupar lliurement la seua personalitat i els seus potencials personals.