El diputat de Compromís al Congrés, Ignasi Candela, ha preguntat al Govern per la proposta aprovada en junta de govern local el gener de 2018 per l’Ajuntament d’Elx i que va elevar al Govern per demanar la millora en la senyalització vertical en carreteres de la destinació Elx donat l’alt valor patrimonial i turístic del municipi.

A la pregunta del diputat sobre la petició il·licitana el Govern respon que: “La localitat d’Elx (Alacant) no figura com a destí primari en l’itinerari de cap de les carreteres de la xarxa estatal i, com a destí secundari, només hauria d’aparéixer en els cartells de confirmació de ruta que el conductor trobe quan deixa enrere localitats limítrofes com són les de Crevillent o Alacant, la qual cosa restringeix l’aparició d’aquesta destinació en la cartelleria d’orientació a l’entorn aproximat als vint quilòmetres”.

“Per a Compromís per Elx, el nostre municipi té una enorme rellevància, que supera el fet de ser capital o no. La indústria, les universitats, l’aeroport de l’Altet, l’alt valor turístic i patrimonial, entre d’altres, són motius perquè Elx s’incloga en el catàleg del Ministeri de Foment com a destinació primària”, ha assenyalat la portaveu del grup municipal, Mireia Mollà, que considera que” el Ministeri ha de rectificar i esmenar aquesta situació que suposaria la millora de la visibilitat del nostre municipi en autovies i autopistes de l’Estat i beneficiaria en gran mesura en posicionar encara més el destí”.

“Sent José Luis Ábalos un ministre valencià, el responsable del Ministeri de Foment, hauria de respectar més a la tercera ciutat d’aquesta comunitat, exponent de la indústria valenciana i dels focus d’innovació més actius”, ha sentenciat Mollà.

El grup municipal de Compromís per Elx presentarà una moció en este sentit en el ple municipal de setembre perquè el ministre de Foment reconsidere la seua postura i situe Elx a on li correspon.