La portaveu del grup municipal de Compromís per Elx, Mireia Mollà, ha manifestat hui en roda de premsa després d’estudiar amb deteniment l’informe sol·licitat per Icomos a l’Ajuntament d’Elx sobre l’afecció de l’aparcament plantejat en el projecte de mercat central del Partit Popular, que “és el moment de rescindir el contracte amb Aparcisa i prendre decisions valentes”.

“Arriba el moment de la política i la política la fan els valents”, paraules contundents de la portaveu de Compromís qui assegura que “no hi ha relació contractual ni circumstància jurídica que s’antepose a una decisió política com és no posar en perill el patrimoni de la humanitat del Misteri d’Elx”.

Per a Compromís, “el projecte està en escac i mat i exigim la rescissió del contracte perquè hi ha elements més que objectius perquè aquest projecte de Mercedes Alonso, amb la complicitat de l’alcalde Carlos González, i el PSOE, continue endavant. No seríem els primers en perdre un patrimoni de la humanitat, hi ha exemples en què se’ls ha advertit per part de la Unesco i si no han rectificat, han perdut el reconeixement. Per a nosaltres, no hi ha preu perquè perdem el patrimoni de la humanitat del Misteri d ‘ Elx. Val la pena, pagar per no perdre el nostre patrimoni de la humanitat. I si algú li vol posar preu, que ho diga ara “.

El contracte que va signar el PP en la passada legislatura té elements clars per a la seua rescissió com que no constaven els informes de trànsit, una tramitació clarament truncada perquè eren elements necessaris i vinculants per saber la seua viabilitat, l’afecció negativa al Misteri d’Elx, les prospeccions arqueològiques, el refugi de la guerra civil, etc.

L’informe demolidor i que ha estat ocultat als socis de govern de Compromís i que fins que no es va sol·licitar en junta de govern perquè quedés constància, no es va facilitar, està penjat des de hui a primera hora al portal de transparència del web municipal per a qui el vulga consultar.

Des de Compromís continuarem defensant la mateixa postura, apostem per una rehabilitació de l’edifici i per la protecció del patrimoni històric cultural. No recolzarem ni per acció ni per omissió un projecte nociu per als interessos generals dels il·licitans i les il·licitanes com hem vingut advertint des del principi.