La portaveu adjunta de Compromís per Elx i regidora de Mobilitat, Esther Díez, ha indicat hui que “és una bona notícia que el Ministeri de Foment haja acabat acceptant les reivindicacions de l’Ajuntament i la Generalitat Valenciana i haja inclòs en el seu pla de rodalies actuacions fonamentals com la connexió per tren de l’aeroport de l’Altet i l’enllaç amb el rodalies de l’estació de l’AVE”.

Díez ha apuntat que “són obres fonamentals per garantir la mobilitat sostenible en el nostre municipi i, per tant, el que reclamem és que el Ministeri concrete prompte estes actuacions i elabore un cronograma per a que puguem saber quan es faran realitat estes millores que portaven anys esperant-se”.

A més, cal destacar que no s’ha concretat si se suprimirà el pas a nivell de Torrellano i si s’estudiarà la creació d’una estació al Parc Empresarial, qüestions que anem a seguir reivindicant des de Compromís”, ha remarcat.

Al mateix temps, cal destacar que “també és important assenyalar la importància de les comissions de seguiment per garantir que les tramitacions s’estan portant a terme, doncs ja tenim el cas del pla de rodalies anterior, 2010-2020, que va quedar simplement en una promesa, ja que no arribà mai a executar-se”.

El municipi d’Elx ha patit al llarg dels anys una greu falta d’inversions per part del Govern central i l’estat obsolet de les nostres infraestructures és el millor exemple d’esta discriminació, raó per la qual seguirem molt pendents d’este pla anunciat hui pel Ministeri de Foment per tal d’assegurar-nos de que realment es facen les inversions que ens facen comptar amb unes infraestructures dignes”, ha finalitzat.