Moció de Compromís per donar suport a la Generalitat perquè continue treballant a favor de les persones més vulnerables i denúncia de la manca de sensibilitat del Govern de M. Rajoy amb les persones en situacions de risc

El grup municipal de Compromís per Elx porta al Ple municipal de novembre una moció per denunciar i condemnar l’actuació insensible del Govern de Mariano Rajoy que hi ha interposat recursos d’inconstitucionalitat a les normes autonòmiques sobre pobresa energètica i funció social d’habitatge de la Generalitat Valenciana, unes normes que vetlen pels més vulnerables i les persones en situacions de risc.

El passat 3 de novembre Consell de Ministres va aprovar dos acords per a sol·licitar al president del Govern, Mariano Rajoy, la interposició d’un recurs d’inconstitucionalitat en relació amb articles de les lleis de pobresa energètica i funció social de l’habitatge de la Generalitat Valenciana. En tots dos casos, l’Executiu considera que la competència és de caràcter estatal i la Comunitat Valenciana s’hauria atribuït funcions que no li corresponen.

Les raons que aquesta llei envaeix competències estatals són excuses, que posen de manifest la falta de voluntat política del PP per a afrontar l’emergència habitacional. El PP no li importa que el dret a l’habitatge estiga arreplegat en la Constitució Espanyola, en l’Estatut d’Autonomia, en la Declaració Universal de Drets Humans i en el Pacte Internacional de Drets”, ha assenyalat la portaveu adjunta del grup municipal, Esther Díez.

Amb aquests recursos s’anul·laren els articles que garanteixen el dret a l’habitatge en casos d’exclusió social, que evitarien desnonaments i obligarien als bancs a oferir lloguer social, que permeten mobilitzar els habitatges mitjançant el Registre d’Habitatges Deshabitats i les sancions a les quals estiguen deshabitades de forma permanent i injustificada. També es quedà sense efecte l’article 23 de mesures per a prevenir i pal·liar la pobresa energètica, l’electricitat i gas, que pretenien garantir l’accés a aquests subministraments bàsics, evitant els talls de subministrament per no poder pagar.

Des de Compromís volem expressar el nostre total rebuig a l’actuació del Govern Espanyol promovent recursos contra normes que protegeixen les persones més vulnerables afectades per una situació de pobresa energètica i manca habitatge. Amb aquesta moció denunciem la manca de sensibilitat social del Govern espanyol, que malgrat els requeriments de la Unió Europea, no ha formulat cap normativa en matèria de protecció dels consumidors més vulnerables afectats per una situació de pobresa energètica i manca habitatge.