El grup municipal de Compromís per Elx defensarà en el Ple de setembre una moció perquè l’Ajuntament d’Elx inste de manera urgent al govern Central a executar el projecte de connexió del carril bici en el tram de la carretera CV-86 (Via Parc).

Segons la portaveu adjunta del grup municipal de Compromís per Elx, Esther Díez, “aquest carril bici es veu interromput en la rotonda d’ encreuament de la CV-86 amb la EL-20. Va ser durant les obres de construcció de la Ronda Est quan aquest carril bici va ser suprimit i des d’aleshores no ha sigut reposat per part del Ministeri de Foment, amb els perills que això comporta per als ciclistes i vianants que discorren per aquest tram i que han d’incorporar-se a la circulació general quan arriben a aquesta rotonda de tres carrils.

Per a Compromís i des del punt de vista de la mobilitat sostenible i sobretot, des de la seguretat viària, és imprescindible i urgent que el govern Central inicie aquest projecte.

“El compromís de les administracions públiques ha de ser promoure amb els seus mitjans una mobilitat sostenible que contribuïsca a la protecció de l’entorn natural, de la salut humana i la generació d’un espai urbà més habitable. En concret, la construcció d’infraestructures per al funcionament del transport alternatiu és fonamental per aconseguir aquest canvi de pautes de mobilitat entre la ciutadania”, ha assenyalat Díez.