El grup municipal de Compromís per Elx presenta una moció per a declarar BIC (Ben d’Interés Cultural) els Banys Àrabs descoberts al costat de la Plaça de la Fruita amb les prospeccions del Mercat Central.

Segons la portaveu del grup municipal, Mireia Mollà, “l’Ajuntament d’Elx cal que done el primer pas per a fer aquesta sol·licitud i el catàleg de bens BIC de la Generalitat no té cap problema per a declarar-lo si compleix amb els requisits per a ser un ben d’interés. No volem fer un deixament de funcions, no correspon solament a la direcció de patrimoni considerar que els banys tenen eixe valor patrimonial, aquest fet enfortirà Elx a l’hora de com es mostra al món. I és responsabilitat primera de l’Ajuntament”.

“Jo no podria entendre, el meu grup municipal, ni la gent que reforça que hem de protegir el patrimoni il·licità, que no surta aquesta moció per unanimitat, la moció no va en contra de res ni de cap. Aquests Banys Àrabs han vist la llum i cal que brillen per si mateixos”, ha conclòs Mollà.

Per la seua banda, la diputada en Les Corts, Marian Campello, ha explicat que “des de Les Corts vam instar aquesta proposició fa unes setmanes en col·laboració del grup municipal de Compromís per Elx, perquè els banys foren protegits i que el patrimoni il·licità es situe per davant de qualsevol projecte especulatiu”.