Hui la Diputació d’Alacant ha portat a Ple la proposta de Compromís per Elx perquè les pedanies il·licitanes siguen incloses en les línies de subvenció de la Diputació i estudiar la forma de què puguen optar a aquestes ajudes específiques.

El Partit Popular, entre ells l’exalcaldessa d’Elx Mercedes Alonso, ha votat en contra d’aquesta moció, al contrari del que va fer al Ple de l’Ajuntament d’Elx del mes d’abril, moció que va tirar endavant i per unanimitat i que es va fer ressò de les paraules del president de la Diputació, César Sánchez, quan es va comprometre en novembre a estudiar aquesta possibilitat.

Segons ha declarat la portaveu del grup municipal de Compromís, Mireia Mollà, “a Mercedes Alonso soles li importen les pedanies per a omplir-se’n la boca parlant d’elles, però quan arriba el moment de la veritat i tirar endavant la proposta, li’ls gira l’esquena”. ¿No li importen les pedanies del Camp d’Elx a l’exalcaldessa?

En aquest mateix sentit s’ha pronunciat José Manuel Penalva, Diputat Provincial de Compromís qui ha remarcat que “era una proposta molt interessant pel desenvolupament de les pedanies, encara que el PP pareix que no ho veu així”. També ha lamentat que el president de la Diputació manifestés la seua intenció d’estudiar la possibilitat d’incloure a les pedanies en les línies de subvenció i ara la rebutja. Cosa que, segons Penalva, “es tractava de paraules buides que finalment han quedat en res”.

Mollà, “és necessària aquesta inclusió perquè les pedanies són un element fonamental de la ciutat d’Elx, poblacions de menor grandària que necessiten els recursos per al seu bon desenvolupament. El municipi il·licità s’estén en un total de 30 pedanies i la Diputació ha de vetlar pels nuclis rurals igual que per les xicotetes poblacions”.

Igual ha ocorregut amb el repartiment de fons públics de diputació, totalment discriminatori per a Elx. Mercedes Alonso no va menejar cap dit per a aconseguir una major quantia y hui també ha donat la seua negativa a un repartiment més representatiu i just”, ha assenyalat la portaveu.

Segons va assegurar el president de la Diputació, César Sánchez, en una trobada a l’Ajuntament d’Elx en 2015, “anem a estar al costat d’Elx i anem a estudiar les fórmules per a veure de què manera la Diputació d’Alacant pot arribar i recolzar a totes i cada una d’aquestes pedanies, que són com municipis, seguint amb la trajectòria que ens hem marcat per aquesta legislatura de fer especial recalcament” en els pobles xicotets”.

Tenint en compte el compromís que es va manifestar públicament d’incloure les pedanies com possibles beneficiàries de les línies de subvenció, veiem quant tenen de vàlides les paraules del Partit Popular”, ha conclòs Mollà.