El portaveu de Joves amb Compromís Baix Vinalopó-Vega Baja, Víctor Moreno, ha explicat hui que “demanem a Nuevas Generaciones d’Elx que especifiquen si la petició de més transparència a les institucions que realitzaren ahir es traduirà en què este col·lectiu denunciarà les pràctiques opaques de l’equip de govern d’Elx”.

Moreno ha indicat que “entenem que si Nuevas Generaciones realment està compromès amb la transparència i amb aconseguir més democràcia, hauran de mostrar-se públicament en contra de la supressió dels pressupostos participatius a Elx, recolzar que qualsevol ciutadà puga gravar els plens municipals o reclamar que es faça públic el projecte de pressupostos”.

“En este sentit, també haurien de denunciar que no s’hagen donat explicacions sobre la requalificació d’una part del Clot de Galvany, que no es permeta a l’oposició formar part de la mesa de contractació o que s’ignore contínuament el Reglament de Participació Ciutadana, entre moltes altres qüestions”, ha destacat.

El portaveu comarcal de Joves amb Compromís ha assegurat que “celebrem que Nuevas Generaciones defense estos principis i reconega la importància d’aplicar les propostes que altres partits i la ciutadania, en general, vénen reclamant des de fa anys i que el PP ha rebutjat sistemàticament, com és el cas de la creació d’una oficina antifrau o la reforma de la llei per a que no es puga indultar a corruptes, com ha proposat Compromís a Les Corts”.

En este sentit, Víctor Moreno ha afirmat que “si Nuevas Generaciones vol demostrar que la seua petició no és paper mullat, entenem que ha de demostrar-ho amb fets concrets pel bé de la ciutadania i de la qualitat democràtica de les nostres institucions, un espai on sempre trobarà a Joves amb Compromís”.