Esther Díez, portaveu del Grup Municipal de Compromís per Elx.

Esther Díez insta a Pablo Ruz a estar a l’altura d’este moment històric davant la massacre del govern israelià

La portaveu del grup municipal de Compromís per Elx, Esther Díez, ha explicat hui que “hem presentat una moció al ple de març en la qual instem l’alcalde, Pablo Ruz, a convocar el consell de cooperació i vehicular l’ajuda humanitària al poble palestí”.

Díez, que ha realitzat aquestes declaracions en la roda de premsa oferida hui, ha indicat que “la població de Gaza està vivint una vertadera massacre per part del Govern d’Israel, parlem de més de 30.000 persones mortes, la majoria de les quals són dones i xiquets, la qual cosa demostra el terrible atac indiscriminat a la població civil”.

“La resposta de l’Ajuntament davant altres conflictes internacionals ha sigut clara i contundent, com és el cas de la invasió d’Ucraïna que va provocar una convocatòria extraordinària del consell al març de 2022 amb la qual va aconseguir reunir 66.000 quilos de productes de primera necessitat, un suport que ha continuat aquest govern i, per això, no té cap justificació que Pablo Ruz i Vox siguen selectius a l’hora de defensar els drets humans”, ha lamentat.

La portaveu del grup municipal ha recordat que “la xifra de xiquets i xiquetes assassinats a Gaza en els últims cinc mesos és superior a la de tots els xiquets morts en totes les guerres en els últims quatre anys, com ha denunciat el comissionat general de l’Agència de l’ONU per als Refugiats Palestins a Orient Pròxim (UNRWA)”.

“Davant xifres com aquestes és inhumà que el nostre Ajuntament es quede de braços plegats i desoïsca també la crida de les entitats del municipi i la majoria de la població il·licitana, que volen que el seu consistori condemne aquests atacs i vehicule els mecanismes per a poder fer arribar aliments, productes d’higiene o medicaments”, ha afegit.

Esther Díez ha recordat que “el mes d’octubre passat Pablo Ruz i Vox ja van renunciar a una declaració institucional en aquests termes i després van votar en contra d’una moció d’urgència de suport al poble palestí i condemna als atacs d’Hamàs, però la massacre és inqüestionable cinc mesos després i esperem que la gravetat dels fets els haja portat a replantejar-se la seua postura i abandonar eixa greu equidistància que van demostrar llavors”.

“Elx és un poble cooperant i aquest govern municipal ha d’estar a l’altura i activar els recursos necessaris davant els quals són uns dels pitjors atacs contra la població civil en la història recent”, ha conclòs la portaveu municipal de Compromís.