La coalició proposa la pacificació dels entorns escolars i la naturalització dels patis dels col·legis, així com polítiques de conciliació familiar, participació i mesures per a una educació pública i universal.

Compromís per Elx ha reivindicat hui la necessitat de desenvolupar un Elx pensant en els xiquets i les xiquetes a través de polítiques que humanitzen l’espai públic i s’articulen amb la mirada de la defensa dels drets de la infància.

En aquests termes s’ha pronunciat la candidata a l’alcaldia per part de Compromís, Esther Díez, que ha explicat que els xiquets i les xiquetes del municipi estan en el centre del projecte polític de l’agrupació i que el programa conté múltiples propostes dirigides a aquest col·lectiu.

En aquest sentit, ha concretat Díez, “plantegem pacificar els entorns dels centres educatius i desenvolupar rutes escolars segures, naturalitzar els patis dels col·legis perquè siguen refugis climàtics i ampliar les instal·lacions esportives a l’aire lliure per a potenciar l’activitat física i saludable”.

“A més, volem fer valer els drets d’aquest col·lectiu posant en marxa el Consell dels Xiquets i les Xiquetes, perquè puguen formular les seues reivindicacions a l’Ajuntament i participar de la vida pública del municipi, amb un pressupost específic per a articular aquestes mesures”, ha afegit la candidata.

Des de Compromís també proposen la creació d’un pla específic d’atenció als xiquets i xiquetes en situació de vulnerabilitat, així com la implantació de mesures de salut com les ulleres gratuïtes per a tots els escolars i un programa de salut bucodental universal.

“També és un dret dels xiquets i xiquetes poder gaudir de les seues famílies, per això apostem per models de conciliació com la jornada de 32 hores, mantenint el mateix sou”, ha ampliat Díez, que ha afegit que “només una ciutat que es construeix a partir de les necessitats de la infància pot ser una ciutat humana”.

Educació pública universal

En coherència amb l’anterior, des de Compromís defensen una educació 100% pública, universal i de qualitat, alguna cosa que no és compatible, segons l’alcaldable de la formació, amb “barbaritats” com la proposta del PP de tornar al districte únic, ja que això faria que es generaren guetos i que els nens i les nenes hagueren d’acudir a col·legis llunyans a les seues cases, amb els problemes de mobilitat i trànsit que això comporta.

“Enfront d’això, defensem la zonificació actual, que permet que els xiquets i xiquetes puguen anar als col·legis dels seus barris”, ha assenyalat Díez.

Per part seua, Marian Campello, número 2 de la candidatura de Compromís per Elx, ha manifestat que “és necessari superar la mirada adulcentrista i pensar el municipi des de l’òptica dels xiquets i les xiquetes”.

En aquest sentit, ha precisat Campello, “és indispensable prioritzar una educació pública universal que també s’estenga a l’educació no formal i garantisca el dret a l’oci dels més petits, per la qual cosa proposem desenvolupar més activitats extraescolars des de l’àmbit municipal i ampliar el Pla Concilia i les escoles d’estiu amb recursos específics també per a xiquets i xiquetes amb diversitat funcional.”

A més, ha explicat la candidata, “des de Compromís apostem perquè el menjador siga gratuït en primària per a assegurar una alimentació adequada i saludable per a tots els escolars”.