Després d’una reunió amb AMACMEC, l’agrupació recull la reivindicació d’unir les necessitats d’aquest col·lectiu per a millorar la qualitat de vida de les persones afectades.

El grup municipal de Compromís per Elx ha proposat la creació d’un consell específic per a atendre les demandes de les entitats sociosanitàries del municipi que servisca com a mecanisme per a unir les necessitats dels diferents col·lectius i millorar la qualitat de vida dels seus integrants.

Després d’una reunió amb l’Associació de Dones Afectades per Càncer de Mama d’Elx i Crevillent (AMACMEC) a la qual van assistir Esther Díez, candidata a l’alcaldia per Compromís i Felip Sànchez, número 3 de la llista, Díez ha explicat que “hem recollit la idea que aquest consell específic servisca perquè les entitats sociosanitàries que comparteixen objectius i reivindicacions, puguen posar en comú les seues idees i llançar les seues reivindicacions a l’administració de manera conjunta”.

“Actualment existeixen 14 consells municipals, entre ells el de discapacitat, en el qual estan representades algunes d’aquestes entitats. No obstant això, la realitat és que fa falta ampliar aquests òrgans per a donar veu a les reivindicacions de persones afectades per diferents tipus de malalties o patologies, comporten o no discapacitat, en el qual el centre siguen les necessitats sanitàries, assistencials i socials vinculades a les malalties.”, ha ampliat Díez.

En aquest sentit, la portaveu ha manifestat: “aquesta ha de ser la legislatura de la sanitat i el nou consell que proposem és una aposta per ampliar la participació ciutadana en aquest àmbit i per a avançar en inclusió i també en matèria de salut pública, prioritzant el diàleg i l’escolta a les persones afectades.”

Prevenció de malalties

Des de Compromís també han plantejat que des de l’Ajuntament s’ha d’apostar per la prevenció i la detecció precoç de malalties com el càncer de mama amb activitats i tallers per a disminuir els factors de risc associats a l’alimentació, la falta d’exercici físic o el consum de substàncies nocives com l’alcohol i el tabac.

En aquest sentit, Díez ha precisat que “la nostra proposta consisteix a articular campanyes i programes formatius en col·laboració amb les entitats socials i sanitàries i dirigits a la població en general per a destacar la importància dels hàbits saludables en la prevenció del càncer i d’altres malalties.”

Des del grup municipal de Compromís per Elx han felicitat AMACMEC per la seua gran feina a Elx i poblacions pròximes al llarg de més de vint-i-cinc anys de trajectòria i del gran suport que representen per als seus més de 800 sòcies.