La PAH trasllada a Compromís per Elx la necessitat d’ampliar el parc d’habitatge públic, actuar davant l’emergència habitacional i econòmica a més d’aprofitar tots els recursos existents

Compromís per Elx ha mantingut una reunió amb la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH) per tractar les polítiques d’habitatge que han de desenvolupar-se la pròxima legislatura amb la finalitat de garantir a tots els il·licitans i il·licitanes l’accés a un habitatge digne i conéixer les demandes concretes del col·lectiu.

En aquest sentit, des de Compromís han compartit amb la plataforma la importància de prioritzar les polítiques d’habitatge i d’articular mesures dirigides a ampliar el parc públic i social d’habitatge, així com posar en marxa ajudes directes que permeten alleugerar el cost que suposa per a les famílies fer front al pagament del lloguer.

Aquestes iniciatives se sumarien a les mesures de regeneració urbana que ja s’estan cometent com són els projectes Àrees de Regeneració i Renovació Urbana (ARRU) de Palmerars i San Antón o l’actuació de regeneració urbanística finançada amb fons europeus al barri de Porfirio Pascual, així com a les ajudes al lloguer o a la rehabilitació d’habitatges o ajudes per a l’accessibilitat.

Compromís ja va reclamar al costat de la PAH que la Sareb es convertisca en un instrument per a garantir el dret a l’habitatge i que tots els actius immobiliaris de l’entitat s’incorporen al parc públic d’habitatge social. A més, va instar a la Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica a ampliar el parc públic a Elx amb actius de la Sareb, tal com va anunciar el responsable autonòmic, el conseller Héctor Illueca, qui va anunciar a principis d’any que la Generalitat comprarà al voltant de 500 immobles a la Sareb a la Comunitat Valenciana per destinar-los a lloguer social.

La candidata a l’Alcaldia per Compromís, Esther Díez, ha afirmat que “des de l’Ajuntament hem de donar prioritat a les polítiques d’habitatge per assegurar que cap il·licità o il·licitana haja d’escollir entre omplir la cistella de la compra o pagar el lloguer i igual que hem sigut capaços d’articular mesures que han donat resposta a les crisis econòmica i energètica durant aquests anys, ara hem de posar en marxa les actuacions necessàries per a facilitar als nostres veïns i veïnes fer front a aquesta important despesa”.

“Per fer front a la problemàtica de l’accés a l’habitatge és imprescindible el desenvolupament de la llei estatal, així com continuar la col·laboració amb la Generalitat Valenciana, però també posar en marxa la nostra pròpia línia d’actuacions municipals que, a més de donar resposta a les persones en situació d’emergència, facilite l’accés a tants il·licitans i il·licitanes, especialment joves, que hui en dia no poden veure cobert aquest dret bàsic a l’habitatge”, ha afegit Esther Díez.