Esther Díez: “Les famílies també necessiten més suport per part de les institucions públiques per a poder portar una vida digna, tant per a elles mateixes com per a les persones a càrrec seu”

El grup municipal de Compromís per Elx ha reivindicat el desenvolupament d’alternatives assistencials per a les persones amb diversitat funcional i per a les seues famílies que puguen garantir una vida digna i la plena inclusió.

Després d’una reunió mantinguda amb l’AMPA del col·legi d’educació especial Virgen de la Luz, Esther Díez, portaveu de l’agrupació, ha sostingut que “si bé s’ha produït un gran avanç per a aquestes persones com les ajudes per dependència o el projecte per al que serà el nou col·legi Virgen de la Luz, és necessari continuar ampliant les alternatives assistencials per a les persones amb diversitat funcional, especialment a partir dels 21 anys, moment en què es redueixen de manera dràstica les opcions per a aquests xics i xiques”.

En aquest sentit, la portaveu ha remarcat “el gran esforç i treball que suposa per a les famílies atendre aquestes persones, un treball que es fa des de l’amor incondicional, però que ha de ser secundat amb polítiques valentes per part de les institucions públiques.”

“Cal tenir en compte que en la majoria d’aquestes famílies hi ha un membre, normalment la mare, que es veu obligada a renunciar a la seua carrera laboral per a dedicar-se a cura del seu familiar i aquest esforç, més enllà de ser reconegut, ha de ser alleujat per les institucions públiques. S’ha de treballar de manera decidida a crear centres i programes que asseguren una qualitat de vida a tots els nivells per a les persones amb diversitat funcional i que garantisquen el seu desenvolupament vital, aportant recursos educatius, sanitaris i econòmics”, ha explicat Díez.

La portaveu ha recordat que aquesta aposta s’està demostrant ja amb decidits passos en aquest sentit i ha recalcat “el projecte del nou col·legi Verge de la Llum, una demanda de dècades de la comunitat educativa d’aquest centre que aviat es farà realitat gràcies a una inversió de 8 milions d’euros per part de la Conselleria d’Educació mitjançant el Pla Edificant. El nou centre, que es licitarà molt aviat després de la recent delegació de competències a l’Ajuntament per part de la Generalitat, estarà en el nucli urbà per a donar més visibilitat a aquestes persones i avançar en la seua inclusió; i serà més modern, tal com reclamaven des de la comunitat educativa.”

A més, la portaveu ha destacat la “gran feina multidisciplinària que fan tots els treballadors i treballadores del Verge de La Llum, un treball que, unit a la fortalesa de les famílies, fan que la nostra societat siga més justa i inclusiva”.

Per part seua, Felip Sánchez, portaveu adjunt del grup municipal, ha assenyalat que “tenim l’oportunitat de fer un salt de qualitat en l’assistència als col·lectius de persones amb diversitat funcional i cal dur a terme una decidida aposta en aquest sentit perquè ningú quede enrere”.