Esther Díez: “Pobladors necessita més recursos per a millorar les seues instal·lacions, ampliar les seues activitats i arribar a més persones”

Compromís per Elx aposta per augmentar el suport a l’agrupació Pobladors d’Elx, un col·lectiu amb més de 40 anys de recorregut que realitza activitats de divulgació cultural mitjançant representacions teatrals i escenificacions sobre les diferents civilitzacions que van poblar Elx en l’antiguitat.

Esther Díez, portaveu del grup de Compromís per Elx, ha reconegut la labor de Pobladors d’Elx en la divulgació del patrimoni històric del municipi després d’una reunió mantinguda amb el col·lectiu a la qual també van assistir el portaveu adjunt de Compromís, Felip Sánchez, Lucía Ortega, nova presidenta de Pobladors i Pau Sempere, vocal d’aquest col·lectiu.

Després de la reunió, Díez ha assegurat que “hem d’incrementar el suport institucional per part de l’Ajuntament per a poder ampliar les seues activitats, millorar les seues instal·lacions i arribar a més persones”.

“La seua labor i repercussió va més enllà de les representacions festeres, ja que també fan una gran feina de divulgació dels valors culturals, històrics i identitaris d’Elx, per la qual cosa mereixen que anem augmentant aquesta col·laboració’.

En aquest sentit, ha precisat la portaveu, “apostem per més suport a les seues activitats a través de campanyes de difusió i apostar per la millora de les seues instal·lacions, que necessiten actuacions importants”.

“Les representacions que realitza Pobladors en l’Àgora Heliketana durant les festes d’agost atreuen multitud de persones i permeten als il·licitans i il·licitanes conéixer les civilitzacions que van poblar Elx en l’antiguitat. Així mateix, el Betlem Vivent que se celebra en la Plaça de Traspalacio és ja una icona de Nadal a Elx i un punt de trobada per a les famílies.”, ha assenyalat Díez.

Felip Sánchez també ha remarcat “la gran feina d’artesania dut a terme per Pobladors en la confecció de vestits d’època i escenografia, sense oblidar la qualitat de les representacions teatrals i les activitats lúdiques que fan”.

El portaveu adjunt ha afegit que “sens dubte, Pobladors és un element identitari fonamental per a Elx i, per això, per a nosaltres és prioritari ampliar el suport perquè puguen continuar desenvolupant el seu treball i arribar a més persones”.