Gerard Fullana: “Si Elx depengués de la Diputació de València hauria rebut 1.500.000€ i el que ha rebut són 660.000€, és a dir, rebria més del doble”.

Esther Díez: “La inversió digna en el municipi d’Elx només es pot aconseguir amb un canvi de model en la Diputació en la qual la xarxa clientelista siga substituïda per inversions objectivables i es prioritze blindar els serveis públics.”

Compromís ha denunciat que Elx rep la meitat d’inversió de la Diputació d’Alacant (governada pel PP) del que reben els municipis circumscrits a la Diputació de València. Així ho ha explicat avui el portaveu de la formació en la Diputació d’Alacant, Gerard Fullana, al costat de la portaveu del grup municipal, Esther Díez, i el portaveu adjunt, Felip Sánchez.

Segons Fullana, “la Diputació d’Alacant està enviant menys de la meitat de diners per habitant que la Diputació de València. La de València envia 51,8 € per habitant, mentre que Alacant només destina 25,4.€ La diferència és importantíssima. Si Elx estigués en la Diputació de València hauria rebut 1.500.000€, més del doble dels 660.000€ que rep”.

“A Elx aquests diners li correspon per fets objectius i no perquè així ho vulga anunciar el president de la Diputació. A escala comarcal passa el mateix. Els principals municipis de la comarca del Baix Vinalopó rebrien 2 milions més cada any si depengueren de la Diputació de València”, ha assenyalat Fullana, que també ha anunciat que Compromís portarà esmenes als pressupostos de la Diputació perquè Elx puga tenir la mateixa inversió que si depengués de la Diputació de València.

Per la seua part Esther Díez, portaveu del grup municipal de Compromís a Elx, ha manifestat que “les dades mostren com la de València és una Diputació molt més inversora en els seus municipis i ho és principalment perquè té una estructura més eficient que evita despeses innecessàries, com els molts que acumula la institució alacantina, a més de prevaler les inversions que milloren la vida dels seus veïns i veïnes”, ha afegit Díez, que també ha recalcat que “aquesta és una realitat que no se soluciona per augmentar 10.000€ un conveni ni per construir un edifici, algo que, per cert, encara no hem vist materialitzar-se. La inversió digna en el municipi d’Elx només es pot aconseguir amb un canvi de model en la Diputació en la

qual la xarxa clientelista siga d’una vegada substituïda per inversions objectivables i es prioritze blindar els serveis públics.”

“Per tant”, ha continuat la portaveu, “dins de l’anacronisme que és mantenir una Diputació, reclamem que la institució siga útil per als il·licitans i il·licitanes mentre existisca i ens tracte d’una vegada com a ciutadans i ciutadanes de primera”.

A més, des de Compromís han instat el Partit Popular d’Elx que se sume a aquesta reivindicació i que no es limiten a denunciar l’infrafinançament de solo les institucions que ells no encapçalen.