La portaveu del grup municipal de Compromís per Elx, Esther Díez, ha afirmat hui que “els il·licitans i il·licitanes reclamem el retorn de la Dama perquè és una demanda viable i justa i, en aquest sentit, el mínim que esperem del Ministeri de Cultura és que aborde aquesta demanda amb el rigor i la transparència que mereixem”.

En aquest sentit, Díez ha indicat que “el Ministeri ha d’aclarir si la resposta que ha enviat recentment al Ajuntament d’Elx en la qual s’indiquen possibles problemes tècnics per a la cessió del bust es basa en un informe de 2006 que sí que va servir llavors per a la seua estada de sis mesos” i ha afegit que “de confirmar-se, demostraria la falta de voluntat del Govern central de contemplar realment la cessió”.

“Des de Compromís ja hem sol·licitat la compareixença del director general de Belles arts a través de les nostres portaveus en Les Corts, Aitana Mas i Papi Robles, perquè done explicacions sobre aquest tema”, ha destacat.

La portaveu municipal de Compromís ha assenyalat que “ara el que sol·licitem és que es realitze un nou informe, que s’ajuste a l’estat actual de l’obra, a través d’una comissió en la qual siguen presents la Conselleria de Cultura i el Ajuntament d’Elx, que oferisca les dades actualitzades de l’estat del bust i en la qual s’explique quines mesures pren el Ministeri de Cultura per a evitar la seua deterioració”.

Esther Díez ha recordat que “des de Compromís hem defensat sempre la cessió permanent de la Dama a Elx, una postura que lamentablement no ha sigut secundada per la resta de formacions polítiques, com es va demostrar fa només uns mesos en la comissió de Cultura del Senat; però que continuarem reivindicant en totes les institucions en les quals som presents”.