Esther Díez: “Elx som un municipi lliure, divers i plural on tenen cabuda tota classe d’estimes i identitats. Per un municipi lliure de discriminacions a les persones LGTB+

El grup municipal de Compromís per Elx presenta una moció al ple de juny en defensa de la llibertat i els drets del col·lectiu LGTB+ i exigeix al Govern central l’aprovació de la Llei integral LGTBI en el marc de la commemoració del 28 de juny de 1969 quan es van produir diverses revoltes en Stonewall (EE.UU) per a denunciar la criminalització a la qual estaven sotmeses les persones LGTB+.

“51 anys després, i a pesar de ser un país capdavanter en reconéixer drets a lesbianes, gais, trans i bisexuals queda molt camí per recórrer cap a la igualtat real. Malgrat els avanços aconseguits durant els últims 15 anys en matèria legislativa, molt especialment amb la Llei 13/2005 del matrimoni igualitari, però també amb la llei 3/2007 d’identitat de gènere, encara estem molt lluny i d’aconseguir la igualtat real”, ha assenyalat la portaveu del grup municipal, Esther Díez.

Segons la portaveu, “sabem que la Comunitat Valencià es troba al capdavant de l’Estat en matèria LGTBI amb l’aprovació de la Llei 8/2017, integral del dret a la identitat i expressió de gènere a la Comunitat Valenciana promoguda per la Conselleria de Polítiques Inclusives i que vetla pels drets de les persones trans, i també amb l’aprovació de la Llei 23/2018 d’igualtat LGTB+, que protegeix els drets de totes les persones que integren el nostre col.lectiu i garanteix la seua seguretat davant, per exemple, dels delictes d’odi. Però indiscutiblement és necessària i urgent l’aprovació d’una llei integral LGTB+ que replegue totes les qüestions de competència estatal des d’una perspectiva holística (sanitària, educativa, laboral, etc.), que elimine completament qualsevol referència patologitzant i atorgue el ple dret a l’autodeterminació sense necessitat d’aval professional de cap tipus, a més de reconéixer que els drets LGTB+ són una qüestió d’Estat”.

Compromís insta a través d’aquesta moció a l’Ajuntament d’Elx a realitzar una denúncia explícita contra l’homofòbia, lesbofòbia, bifòbia i transfòbia, així com expressar un compromís concís d’engegada de mesures per a eradicar aquesta xacra social. A continuar treballant i posant en marxa mesures des de l’Ajuntament per promoure el respecte i eradicar aquesta xacra social. Així com reivindicar una educació pública, laica, de qualitat i que atenga a la diversitat com a requisit per a crear un espai educatiu on imperen els valors democràtics i de tolerància, on s’incloga la defensa de la diversitat familiar i la lluita contra qualsevol tipus de discriminació que puguen patir les famílies monoparentals, tant material com simbòlica.

A més d’expressar un compromís efectiu contra les retallades socials, especialment la prevenció i el tractament del VIH.

“Perquè Elx som un municipi lliure, divers i plural on tenen cabuda tota classe d’estimes i identitats. Per un municipi lliure de discriminacions a les persones LGTB+”, ha sentenciat Díez.