Compromís inicia curs polític amb les prioritats en la vianalització del centre i la reivindicació dels acords assolits amb els socis de govern per incloure mesures amb què la coalició es va presentar a les eleccions municipals com el pla d’accessibilitat d’habitatges i les ajudes per a l’accés a la compra i el lloguer. El grup municipal de Compromís per Elx ha comparegut en roda de premsa per explicar els objectius amb els quals la coalició inicia el nou curs polític i que passen per la transformació del municipi per millorar la qualitat de vida de les persones donant les respostes als reptes i necessitats actuals.

En aquest sentit, la portaveu del grup municipal, Esther Díez Valero, ha posat l’èmfasi en el projecte de municipi ELX2030 que ha de guiar de manera transversal l’acció de govern i que s’ha de veure reflectit en el pressupost municipal de 2020.”Fer d’Elx una ciutat verda suposa transformar l’actual model territorial, mediambiental, econòmic i social en un més verd, innovador i creatiu. I aixòimplica fer un salt de qualitat en els serveis públics, en la dinamització econòmica, a fomentar la igualtat d’oportunitats, a la integració socioeconòmica i en la protecció i millora del nostre medi ambient”, ha assegurat la portaveu.

Díez ha assenyalat que un dels objectius clau per millorar la qualitat de vida de les persones és la culminació del Pla Centre i la Corredora així com la recuperació dels espais urbans per a les persones, per fer-los atractius al comerç i al turisme amb la generació d’entorns de vianants en barris i pedanies més accessibles que contribuïsquen a desenvolupar i consolidar els diferents eixos comercials de barris i pedanies.

També s’ha referit als projectes treballats i madurats en la passada legislatura i que aquests quatre anys la ciutadania podrà veure els seus fruits com és el desenvolupament dels projectes emmarcats en els ajuts Edusi (30 milions d’euros en inversió per a la millora urbana cofinançats per la Unió Europea) que suposaran la modernització de diverses zones de la ciutat, especialment aquelles més vulnerables (Carrús, San Anton i Palmerars). Així mateix, la portaveu ha reivindicat les mesures per a la dignificació de l’habitatge, recollides en l’acord de govern municipal i amb les que Compromís es va presentar a les eleccions municipals, com és el Pla d’Accessibilitat d’Habitatge per a la instal·lació d’ascensors i les ajudes per a la compra i lloguer.

Així com l’aposta decidida per la mobilitat sostenible com ja s’ha dut a terme durant els últims quatre anys i que aquesta legislatura es veuran culminats projectes com el desenvolupament de més quilòmetres de carril bici per fomentar l’ús del transport alternatiu al municipi, així com la posada en marxa del nou servei de transport a pedanies que garantisca la connexió digna de les partides amb el nucli urbà.

“Pel que fa als valors més naturals del municipi, la protecció dels nostres paratges naturals i del Camp d’Elx amb mesures com la recuperació del patrimoni rural, són imprescindibles per a Compromís, tal com la millora de les infraestructures del pantà per la consecució de la declaració de paratge natural municipal”, ha assenyalat Díez.

La portaveu també s’ha referit a la Transparència i la Participació com a eixos fonamentals que han de dirigir totes les accions de govern, la defensa de la pluralitat, la llibertat sexual i la igualtat per seguir avançant en drets i llibertats.

I per últim però no menys important, la reclamació a la resta d’administracions les inversions justes, en el cas de la Diputació d’Alacant, que concorden amb el pes poblacional del municipi i la materialització d’actuacions com l’auditori provincial de Carrús; a la Generalitat, aquest calendari de devolució del deute amb Elx dels 43 milions d’euros dels terrenys expropiats per la UMH i l’execució de les obres del Pla Edificant; i l’Estat central, la urgent modernitzacióde les rodalies, l’alternativa de transport que utilitzen diàriament milers d’il·licitans i il·licitanes per als seus desplaçaments habituals, així com la defensa de les necessitats hídriques del Camp d’Elx.