Mireia Mollà: “El debat ha de culminar amb una normativa estatal que garantisca un final de la vida a les persones malaltes amb les millors garanties”.

El grup municipal de Compromís per Elx porta al ple d’abril una moció pel dret a tenir una mort digna i que el debat de l’eutanàsia culmine amb una norma estatal que ho garantesca.

Per a la portaveu del grup municipal de Compromís, Mireia Mollà, “veiem necessari en l’horitzó de la vida de les persones que nasquen lliures, que cresquen en igualtat, que estimen i vulguen a qui vulguen, quan vulguen i com vulguen, i que al final de la vida puguem acabar amb dignitat. Hem de posar en marxa mecanismes i normativa per poder assistir a aquestes persones malaltes, hi ha països de la Unió Europea que tenen regulada aquesta situació, no inventem res, simplement ens estem adaptant, estem sent valents en un debat que socialment ja està guanyat

“El CIS parla que el 80% de la població està a favor de regular el dret a morir, el dret a una mort assistida. No és estrany doncs que el 2013 el Govern d’Espanya aprovés un ‘Projecte de Llei reguladora dels drets de la persona davant el procés final de la vida’ i que, posteriorment, s’hagen registrat propostes de reforma de Llei Orgànica sobre l’Eutanàsia i proposicions de llei de reforma del Codi Penal. No obstant això la posició de diferents grups polítics, particularment del Partit Popular i Ciutadans, i l’actual calendari electoral han deixat sense efecte aquest desenvolupament parlamentari”, ha lamentat la portaveu.

Per tot això, “Compromís creiem que necessitem una reacció política i normativa per deixar de sotmetre a aquestes persones a un procés totalment desesperant i sobretot als que els assisteixen com són els seus familiars, sotmetent-los al codi penal a persones que han dut a terme una acció que de manera majoritària estem defensant la societat”, ha sentenciat Mollà.

Compromís exigirà amb aquesta moció el pronunciament del ple de l’Ajuntament d’Elx a favor de la despenalització de les conductes previstes en l’article 143.4 del Codi Penal i a favor sobre la culminació d’una llei reguladora de l’assistència a la mort digna garant de la lliure autonomia personal, alentidora de la praxi dels professionals sanitaris i protectora dels col·lectius presumptament vulnerables.