El grup municipal de Compromís per Elx ha manifestat avui en referència al servei de Ràdio Jove Elx i Infojove que depén de l’àrea de Joventut i Benestar Social, que es cree un àrea multidisciplinària per a prestar el servei de manera unificada i que el cas de sortir favorable la sentència per als i les treballadores, que el consistori no recórrega i que admeta a aquests treballadors que fa dècades que presten el servici.

La portaveu del grup municipal, Mireia Mollà, ha fet aquestes declaracions en roda de premsa per informar de la postura de Compromís amb la polèmica del tancament de Ràdio Jove Elx i les conseqüències que ja s’estan produint. Per a Mollà, “estem parlant de persones que presten un servici imprescindible per a l’Ajuntament, imprescindible per al municipi i que la solució ha estat mal plantejada, no és culpa de la regidoria quedar desert el contracte, però la manera de gestionar ha estat deficient”.

“Per a Compromís, si les sentències són favorables,no haurien de ser recorregudes per part de l’Ajuntament, si un jutge o una jutge els reconeix que el lloc de treball ha estat consolidat, la millor solució que veiem és crear una àrea multidisciplinària amb tots els treballadors perquè el que donaria de la sentència en el cas de ser favorable per als empleats, és que aquest servei s’ha de prestar des de l’àmbit municipal “, ha explicat la portaveu qui ha assenyalat que” no s’ha d’acudir a fórmules de privatització o externalització d’aquests serveis des de l’àmbit públic i no interposar un recurs ni acomiadar aquests treballadors “.

Continua Mollà, “per al grup de Compromís ha de ser un servei municipal i és coherent amb el que aquest Ajuntament planteja: donar servei sobretot a les persones que més ho necessiten. Per a nosaltres és prioritari considerar al nucli de treballadors com un conjunt perquè si el tractem amb individualitat, perdem l’essència del que li correspon a aquest servei i la tasca que desenvolupen. Plantejarem una àrea multidisciplinària que aculla un servei d’atenció social, de dinamització i d’acompanyament als col·lectius i usuaris que se’ls presta el servici”.

A més Mollà, ha lamentat profundament que des de Compromís per Elx hàgem hagut de reunir-nos amb els i les treballadores que ens han posat de manifest que han tingut dificultats a l’hora de poder parlar serenament i de manera dialogada amb la responsable de l’àrea, lamentem que no hagen trobat la calor de qui li corresponia gestionar aquesta situació, que entenc que es va complicar, però que es podia haver treballat per donar una sortida més digna al conflicte.