L‘execució de la connexió ferroviària que connecte el nostre aeroport de L’Altet amb Elx i Alacant i la modernització de les rodalies, per a Compromís per Elx és absolutament prioritari. Així ho hem anat manifestant al llarg dels anys i durant aquesta legislatura a través de les mocions presentades al Ple de l’Ajuntament d’Elx i aprovades per unanimitat, tant per instar al Govern central a l’execució d’aquestes connexions ferroviàries així com l’execució real del tram sud del Corredor Mediterrani.

Ens sobren motius per a saber que aquestes infraestructures són de vital importància per al nostre territori i ens hem vist discriminats des de fa dècades. L’Altet és l’únic aeroport del Mediterrani de la seua categoria que no està connectat per cap tren, una anomalia en l’àmbit europeu, ja que la directiva europea demana a tots els països que els aeròdroms amb més de 6 milions de passatgers siguen connectats amb tren. A l’aeroport de L’Altet aquesta xifra ja la va aconseguir l’any 2000. Aquest 2016 l’aeroport ha superat els 12 milions de viatgers.

I pel que respecta al Corredor Mediterrani, Compromís per Elx som conscients de que “es tracta d’una infraestructura necessària per a la revalorització de la localització en un context estratègic com l’euro-regió mediterrània; per la xarxa urbana de ciutats i àrees metropolitanes que el sustenta i el seu paper en l’economia del futur i per la tendència global a la re-regionalització de la producció. La posada en marxa en els terminis establerts és essencial per a frenar la pèrdua d’avantatges competitius i avançar en la qualitat dels serveis en totes les activitats econòmiques.

“Compromís defensem clarament aquesta postura com ho hem anat demostrant amb les nostres iniciatives. Un tema prioritari per a nosaltres i que cal canalitzar en una acció conjunta amb la societat civil, econòmica i política reivindicativa davant Madrid i que aquestes infraestructures s’incloguen en les inversions de l’Estat“, ha assenyalat Mollà.